Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook dör i vila

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-24 23:32

Min PBG4 Alu har två gånger den senaste veckan lagt ner helt när den har varit i vila med nätadptern ikopplad. Den vita lampan har slocknat. Enda bo(o)ten har varit en ctrl+rune+startknappen. Inget varningsmeddelande har kommit efter att jag har startat den på detta sätt. Har någon varit med om något liknande? Något är skumt. Jag kör 10.3.3 har 1GHz 256 MB + BTO med Superdrive och lystangentbord.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-24 23:38

Jag har liknande problem med min PB 17 10.3.3. Ibland vill daton inte starta från vila. Ibland får jag nollställa PMU (Shift+control+alt+command+startknapp), för att få igång den. Har prövat alla tips som jag har kunnat hitta, inget hjälper...

Jag tänkte vänta in 10.3.4, löser inte det problemen får jag lämna in datorn!

  • Oregistrerad
  • 2004-05-24 23:42
Ursprungligen av Josef P:

Jag har liknande problem med min PB 17 10.3.3. Ibland vill daton inte starta från vila. Ibland får jag nollställa PMU (Shift+control+alt+command+startknapp), för att få igång den. Har prövat alla tips som jag har kunnat hitta, inget hjälper...

Jag tänkte vänta in 10.3.4, löser inte det problemen får jag lämna in datorn!

Jag får väl testa att nollställa PMU... exakt vad är PMU? Jag är bara en vanlig användare, med alldeles för dyr dator för att kolla mail och vara på 99mac.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-05-24 23:41

Suck, ja... (PB 1,25 SD)

  • Medlem
  • 2004-05-25 12:50
Ursprungligen av Wire:

Suck, ja... (PB 1,25 SD)

är pb 15" 1,25 dålig på något vis? jag ska ev köpa en imorgon 1024mb ram

  • Oregistrerad
  • 2004-05-24 23:43

Händer intermittent med min ibook också...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-24 23:50

Vet inte exakt vad PMU är, men folk brukar rekommendera det här på 99mac.

1. If the computer is on, turn it off.
2. Reset the power manager by simultaneously pressing and then releasing Shift-Control-Option-power on the keyboard. Do not press the fn (Function) key while using this combination of keystrokes.
3. Wait 5 seconds.
4. Press the power button to restart the computer.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449

Ursprungligen av molekylmartin:

Min PBG4 Alu har två gånger den senaste veckan lagt ner helt när den har varit i vila med nätadptern ikopplad. Den vita lampan har slocknat. Enda bo(o)ten har varit en ctrl+rune+startknappen. Inget varningsmeddelande har kommit efter att jag har startat den på detta sätt. Har någon varit med om något liknande? Något är skumt. Jag kör 10.3.3 har 1GHz 256 MB + BTO med Superdrive och lystangentbord.

Kanske kan bero på glapp/kontaktfel i nätadaptern ?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-25 11:46
Ursprungligen av Errol Garner:

Kanske kan bero på glapp/kontaktfel i nätadaptern ?

Adaptern beter sig iofs konstigt emellanåt. Det är det gamla klassiska felet att den slutar att ladda. Jag har fått den utbytt, men det verkar vara samma fel på den nya. Jag tror att det blir AppleCare småningom.

Min powerbook dör plötsligt när jag tex viker skärmen något bakåt. Sen går det inte att starta den över huvud taget.
Vad gör man...?

1
Bevaka tråden