Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utmatningsproblem i Superdrive

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ibland problem med att mata ut skivor ur Superdriven i min relativt nyinköpta PowerBook. Utan kunskap om exakt hur datorn är konstruerad och helt utifrån ljudet som hörs så verkar det som att skivan matas ut korrekt ifrån själva superdrive-enheten men att den sedan inte träffar rätt i öppningen i PB-skalet, utan istället studsar tillbaka in i Superdriven. Det har ännu så länge löst sig genom att försöka upprepade gånger men jag väntar bara på att en skiva ska fastna helt.

Finns det fler som har (eller hört talas om) liknande problem?

Jag gissar att enheten i min dator helt enkelt är något snett monterad. Vem kan i så fall enklast och på kortast möjliga tid åtgärda problemet, gärna i närheten av Borås? Jag utgår ifrån att det går på garantin.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-18 01:06

Jag hade ett liknande problem med min superdrive men där fastnade skivorna helt och hållet, omöjligt att få ut själv. Efter tredje lagningen så bytte dom ut driven, har funkat fint sen dess. Och japp det ska gå på garantin.

Tack för svaret!

Var det alltså så att Superdriven inte alls reagerade eller känner du igen det där med att skivan faktiskt var på väg ut fast typ studsade tillbaka?

Och vem utförde reparationer respektive bytet av enhet? Lokalt eller fick du skicka iväg datorn?

Någon mer som haft liknande problem?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-05 12:50

Nu har min superdrive ballat ur... : (
Vet inte om jag har en skiva i, den finns inte monterat i så fall, men när jag startar upp datorn efter vila låter det som den försöker mata ut en skiva och misslyckas, den gör några försök sedan och tystnar sedan, är det någon som vet något hemligt knep???

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-17 21:03

Det verkar finnas en del som haft problem med sin superdrive om man läser på apples hemsidor plus detta har är det verkligen ingen som vet något man skulle kunna pröva,

Ditt problem känner jag inte igen. Där emot kan jag som startade den här tråden rapportera att min dator till slut fick en tur till Machuset i Borås där det konstaterades att ett byte av enheten var mest lämpat. En ny Superdrive beställdes och medan jag hade kvar datorn i mitt arbete kom den nya enheten på typ två dagar och byttes sedan på en kafferast. Supertrevligt och bra bemötande från Machuset också måste jag säga. Och nu fungerar allt som det ska. Toppbetyg!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-21 02:41

Jag har problemet att jag inte kan få in skivor i min PB12. Den gör ett försök att mata in, och sen spottas den ut;) Men eftersom mina erfarenheter med att få datorer lagade är att det tar typ två månader (hos de alternativ som finns här uppe), så ska jag försöka skicka den direkt till Apple denna gång. Det sägs gå fort..?

  • Medlem
  • 2004-05-24 18:21
Ursprungligen av daft:

Jag har problemet att jag inte kan få in skivor i min PB12. Den gör ett försök att mata in, och sen spottas den ut;) Men eftersom mina erfarenheter med att få datorer lagade är att det tar typ två månader (hos de alternativ som finns här uppe), så ska jag försöka skicka den direkt till Apple denna gång. Det sägs gå fort..?

har nyligen fått samma problem med min PB15 .. enstaka musik-cd:s (c.a 10%) läser den dock men väldigt knaggligt.. kan jag åtgärda detta själv elr måste den lämnas in?

  • Medlem
  • 2004-05-24 18:54

glömde säga att d gäller en combo..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-07 10:49

Tänkte bar meddela att det mycket märkliga har inträffat, den fungerar plötsligt som den ska, verkar nästan som om något i mekaniken hakat sig och lplötsligt efter bärande i väskor några veckor lossnade det och allt är bra igen????
: ^ )

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-07 10:56

Näh, men så orättvist. Själv går jag fortfarande och drar mig för att skicka iväg min dator, och nu är det ju ändå fel tid på året för sånt, så det kommer väl ta ett halvår att få den fixad. =(

1
Bevaka tråden