Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nelly Furtado framträder på AppleStore i USA

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple Store Third Street Promenade i amerikanska Santa Monica strax utan för Los Angeles anordnade en spelning med Nelly Furtado i fredags. Ett utmärkt sätt att locka nya användare till den ursnygga butiken.

Spelningen var i fredags klockan sju på kvällen och butiken var fylld av åskådare enligt bilderna ifrån Apples hemsida. Vi hoppas få mer bilder och information ifrån Macanvändare som befann sig på plats inom dom närmaste dagarna.

Apple Store Third Street Promenade bildgalleri
Länk till infosida

Vilken artist skulle du vilja se på en svensk Apple Pro Store?

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2004-05-24 09:26

som att carola skulle uppträda på macoteket.....

eller skämt å sido det är väl en smart grej av apple store. ett svenskt apple store skulle dock aldrig göra såhär, inte en chans.

Ursprungligen av carpark:

ett svenskt apple store skulle dock aldrig göra såhär, inte en chans.

Fast hade inte inlife Eric Gadd för ett tag sedan ? Även om hans stjärnglans har falnat några ton så var det ju ändå ett bra initiativ. Att dra nytt folk till butiken och i förlängningen Macplattformen kan ju inte vara fel.

Är det bara jag eller finns inte Nelly Furtado med på någon av bilderna?

  • Medlem
  • 2004-05-24 09:35
Ursprungligen av edward:

Är det bara jag eller finns inte Nelly Furtado med på någon av bilderna?

Det är ju clownkvalitet på bilderna, men den som Björnström lade upp skulle väl kunna vara hon. Ingen som inte var där kan ju veta säkert dock.

Helt riktigt edward, jag hittar inte henne heller.
Varför gör man ett sånt här pr jippo för då?

Jag skulle vilja se Rolling Stones eller U2.
Inte för att jag diggar dom, men det skulle f-n väcka uppmärksamhet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-24 12:49

Det är hon som är på sista bilden.

Ursprungligen av acke:

Det är hon som är på sista bilden.

Det skulle ju lika gärna kunna vara ljudteknikern som provar ljudet i micen! Om man tar dit en världsartist så tycker jag det är lite taktiskt osmart att lägga ut en bild som är tagen snett bakifrån med en gitarr som täcker 99% av ansiktet!?!?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-24 13:15
Ursprungligen av edward:

Det skulle ju lika gärna kunna vara ljudteknikern som provar ljudet i micen! Om man tar dit en världsartist så tycker jag det är lite taktiskt osmart att lägga ut en bild som är tagen snett bakifrån med en gitarr som täcker 99% av ansiktet!?!?

Det är hon, en kompis var där. Även om det var långt ifrån 99% så håller jag verkligen med om att de skulle dragit ned på köande nördar och ta ett par fler på henne.

Ursprungligen av acke:

Det är hon, en kompis var där. Även om det var långt ifrån 99% så håller jag verkligen med om att de skulle dragit ned på köande nördar och ta ett par fler på henne.

Din kompis råkade inte ha en kamera med sig? Om det ens hade varit en mobilkamera så hade det varit bättre än den där bilden! Ok 99% var lite överdrivet, jag var på väg att skriva 90% men med tanke på vart vi är så blev det 99 av bara farten!

http://www.linda.20megsfree.com/swemusic.htm

ett par svenska artister att välja mellan

  • Medlem
  • 2004-05-24 16:47

Kanske Pierre Swärd (Hammond rules!) med lämpliga ljudsnubbar som visar att ProTools på Mac är det enda systemet för proffs!

  • Oregistrerad
  • 2004-05-24 16:53

jo visst hade inLife Eric Gadd på plats -- ett bra initiativ helt klart!! Falnad i media eller ej så är han grym som både låtskrivare och musiker!!
Och Nelly Furtado är ju galet snygg - hade lätt kapat halva lillfingret för att få vara den där gitarren på den rätt usla bilden!!!

/apan

Tänk er Brinkenstjärna stå och DJ:a lite på Macoteket...
...skulle säkert dra hur mycket folk som helst. Tänk om Robinson-Robban har sex på deras toalett också, då lär det säljas en och annan G5:a den kvällen...

Ha ha ha!

  • Medlem
  • 2004-05-24 18:02
Ursprungligen av Björnström:

Vilken artist skulle du vilja se på en svensk Apple Pro Store?

Günther & The Sunshine Girls!

  • Oregistrerad
  • 2004-05-24 19:14

Jag vill se Mattias IA Eklundh!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2004-05-24 20:19

Varför inte Eddie Medusa! En sann poet, som har lite substans i sina texter.

Ursprungligen av Cygni:

Varför inte Eddie Medusa! En sann poet, som har lite substans i sina texter.

Eddie Medusa aka Errol Leonard Nordstedt gick bort i januari 2002:(

Ursprungligen av Björnström:

Vilken artist skulle du vilja se på en svensk Apple Pro Store?

Latin Kings

http://susning.nu/The_Latin_Kings

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-24 21:39

Applestores trick var nog inte att 99macare skulle sitta och gnälla för att de inte vet hur hon ser ut, utan för att dra press och publik å sälja grejjer å så...typ

  • Oregistrerad
  • 2004-05-24 23:27

Vem bryr sig? Är det inte bättre att få ITMS till Europa först innan man börjar snacka om att bjuda in artister i Svenska Apple återförsäljare!!!

Bilder är rätt usla. Ser ut som en sekt församling i Knutby.

//Rob

Jag säger bara - Tomas Ledin

ja herregud, varför låta nelly furtado spela? jag blir deprimerad. då känns tomas ledin inte så j*vla långt borta.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-25 10:34

Något som skulle dra är ju Per gääässell...

Mina förslag:
1 - Nationalteatern
2 - Anne Sofie von Otter

Kanske både Nationalteatern och von Otter på samma spelning.

1
Bevaka tråden