Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skype på väg till Mac!

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

YES!
Allt klagande på forumet har gett resultat;-)

http://forum.skype.com/bb/viewtopic.php?t=2360

Utvecklarna bekräftar att man håller på med en Mac version som kommer att fungera på 10.2 och framåt.

Trevligt Trevligt. Lite tjatande hjälper då

Härligt, härligt!

  • Medlem
  • 2004-05-22 20:50

Ursäkta frågan men, ... vad är Skype för någonting?

GratisTelefonViaDatorn, har bara hört talas om det, ej testat själv. Men det verkar intressant, kul om det kommer till macen också.

Ett program för telefoni över internet. Ser lite ut som icq, med lista och sånt där. Grundaren är samma person som skapade kazaa. Hans vision är att alla ska ha programet och ska kunna ringa gratis till varandra

EDIT: Att man aldrig kan vara först

  • Medlem
  • 2004-05-22 21:11

Öhh, ... nu har kronan ramlat ner. Tack!

  • Oregistrerad
  • 2004-05-23 09:31

Visste inte att den fanns. Kanske en lite test när den kommer?

(Får nog mina pengar i alla fall - kors plattformsgrunkor skall stödjas.)

  • Medlem
  • 2004-05-23 12:49

Äntligen! (för att citera en känd svensk kulturpersonlighet) Kör Skype på pc och det funkar klockrent - kommer att betala för att ringa till fasta telefoner när det kommer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-23 13:07

Kan man beställa den utan spyware också...? :rolleyes:

Ursprungligen av macce:

Kan man beställa den utan spyware också...? :rolleyes:

Varför tror du att det är spyware i den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-23 13:50
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Varför tror du att det är spyware i den?

Nja, ett av mina sämre drag bara... jag kan ibland ha förutfattade meningar, särskilt om jag får mixa dem med lite nyttig paranoia.

Kazaa var fullsmetat med små "bonusprogram" som man varken bad om eller kunde ta bort med enkla medel. Varför skulle Skype vara annorlunda? Särskilt som protokollet är proprietärt och inte följer några öppna och/eller godtagna standarder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-23 18:30
Ursprungligen av macce:

Nja, ett av mina sämre drag bara... jag kan ibland ha förutfattade meningar, särskilt om jag får mixa dem med lite nyttig paranoia.

Kazaa var fullsmetat med små "bonusprogram" som man varken bad om eller kunde ta bort med enkla medel. Varför skulle Skype vara annorlunda? Särskilt som protokollet är proprietärt och inte följer några öppna och/eller godtagna standarder.

Jag håller med... det finns inget som heter gratis... så nått skumt är det väl.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-05-23 16:28
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Varför tror du att det är spyware i den?

Testade alla P2P voicechat-program förra våren på PC:n. Skype kom i den vevan och var klart bäst (bl.a. bäst ljudkvaliet). Men om jag inte minns fel så fick man faktiskt blockera en massa jox som inte hörde till programmet, men som ville in ändå.

Dels kan jag ju minnas fel, och dels kan det ju ha ändrat sig sen dess.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-23 20:11
Ursprungligen av Danne V:

Testade alla P2P voicechat-program förra våren på PC:n. Skype kom i den vevan och var klart bäst (bl.a. bäst ljudkvaliet). Men om jag inte minns fel så fick man faktiskt blockera en massa jox som inte hörde till programmet, men som ville in ändå.

Dels kan jag ju minnas fel, och dels kan det ju ha ändrat sig sen dess.

Tror faktiskt att du minns fel. Skype innehåller inte spyware. Det som de vill tjäna pengar på är att folk ska kunna få betala för att ringa till telefoner med ett "vanligt" nummer.

Ett väldigt bra progg.. iaf till Pc..

  • Medlem
  • 2004-05-23 17:36

Kungligt! Allt jag behöver nu är en USB-mic, för jag har såpass gammal burk att den bara har plaintalk ingång...

Tips på billig USB-mic någon?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-05-23 18:08
Ursprungligen av samul:

Kungligt! Allt jag behöver nu är en USB-mic, för jag har såpass gammal burk att den bara har plaintalk ingång...

Tips på billig USB-mic någon?

Voffo skulle inte en plaintalk-mik funka?
Det kör jag med i iChat, och de går utmärkt.
Skaru sjunga in skivor på distans?

  • Medlem
  • 2004-05-23 18:51
Ursprungligen av Danne V:

Voffo skulle inte en plaintalk-mik funka?
Det kör jag med i iChat, och de går utmärkt.
Skaru sjunga in skivor på distans?

Sory, ja såklart funkar en plaintalk-mic, men har ingen, och konverterare från "vanlig" till plaintalk som jag har sett har kostat 250 +. (USB skulle också passa ganska fint då jag har en port ledig på tangentbordet, och datorn lite mer oåtkomlig.)

  • Oregistrerad
  • 2004-05-23 18:43

Något jag inte riktigt förstår är att Apple inte har ett iChat till Windows. Om man nu vill tala med alla man känner skulle Apple kunna få gratis reklam på Win burkar. (Kanske kostar för mycket att utveckla...)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-23 19:05
Ursprungligen av bhagert:

Något jag inte riktigt förstår är att Apple inte har ett iChat till Windows. Om man nu vill tala med alla man känner skulle Apple kunna få gratis reklam på Win burkar. (Kanske kostar för mycket att utveckla...)

Det handlar om standarder och konkurrans om vems "standard" som ska gälla. Inte så mycket att det kostar för mycket.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-23 20:46
Ursprungligen av Cypher:

Det handlar om standarder och konkurrans om vems "standard" som ska gälla. Inte så mycket att det kostar för mycket.

Det var det jag tänkte kanske lite dunkelt. Om man nu kan nå i stort sett alla datorer så borde iChat vara intressant att göra även för Win.

1
Bevaka tråden