Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99webb

Tråden skapades och har fått 92 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har blivit jäkligt sugen på att starta en egen version av www.webmasternetwork.se fast under namnet 99web.

Där diskuteras "allt för webmastern" inkl affiliateprogram, betalsystem, internettjänster, webhotell men även servrar, test på olika typer av lösningar och hårdvara samt exempelvis PHP/Perl/MysqL osv.

Vad tror ni? Hittar vi 50 personer ifrån 99mac som vill bli medlem?

en här iaf.

Räkna med mig!

  • Medlem
  • International user
  • 2004-05-22 13:46

me too!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-05-22 13:46

Jag tror du kan hitta fler än bara folk från 99mac. Det finns säkert många PC-nissar som är fullkomligt ointresserade av 99mac, men som mycket gärna skule blir medlemmar i ett BRA sånt forum - så länge du bannlyser allt tjafs om vilket operativsystem är bäst (för det vet vi ju redan...).

Jag är också med.

J.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-05-22 14:37

Count with me!

Jag är med!

Jag diskuterar gärna webbmaster-grejer, men jag orkar inte hänga på något fler forum.

Lite längre, halvt OT, förklaring: Det är förståeligt att ha olika forum för olika ämnen, men jag har upptäckt att jag inte orkar hänga med i fler forum. Ibland känns det inte så farligt att man missar det, som t.ex. när offtopic avknoppades från 99mac. Men när iPod skiljdes av så blev det klart sämre, aktiviteten var usel på ipod.se (har inte varit där på länge nu, men så var det från början i alla fall - det var till och med fler iPod-diskussioner här på 99mac än på iPod.se trots att meningen var att ingen iPod-diskussion skulle ske här).

  • Oregistrerad
  • 2004-05-22 16:45

Jag har grunnat på en liknande idé som skulle kunna fungera under den gamla 99forum-domänen. Ett 99forum för ... forum. Allt fler kör forum och det vore trevligt med en mötesplats att diskutera moderering/forumprogramvara/sociala nätverkstekniker/whatnot på. Man skulle kunna låsa det till ett inbjudesforum eller kräva att de som registrerar sig driver, administrerar eller modererar ett forum om man vill hålla nivån uppe.

Men jag är även intresserad av 99webb-idén.

  • Medlem
  • 2004-05-22 17:41

Japp, är med!

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-05-22 20:38

Javisst, varför inte?
Jag skulle helt klart ge det en chans. Björnströms forum har ju en tendens att bli bra...

I'm in...

Jag tror faktiskt att det skulle kunna bli ett jäkligt intressant forum.

Om jag får tid över i helgen så kanske

OK, lägg in undertecknad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-25 19:50

Jag är också med!

Det blev verklighet till sist. 99web.se är registrerad och jag ska försöka ta mig tid att få upp sajten asap.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-06-21 18:41

Jepp, vill vara med också

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-06-21 18:41

Najs, count me in as well...

Hoppas det blir ett bra ställe att hänga på, är intresserad av ett 99web forum..

  • Medlem
  • 2004-06-21 18:50

Räkna in mig med.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-06-21 19:02

Me 2.

Klart intressant!

En bra idé är det.

WN är oseriösa. Det tog två veckor att bli medlem och det fanns inte ett enda sätt att kontakta en administrator såvida man inte var inloggad medlem, inte en kontaktuppgift någonstans. Dessutom kör de med Invison PB.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-21 20:37

Jag är självklart intresserad, så räkna med mig.

Några som har erfarenheter att dela med sig av och vill tillhöra redaktion/moderatorteam?

Jag tänkte försöka lägga lite energi på att få med serverprylar, lite nätverk, lite php & mysql, praktiska tips, affiliate tips, "hur man bygger en lönsam sajt", säkerhet osv osv

jag kommer med! Jag vågar dock inte i skrivande stund lova bort mig som funktionär. Det är lite för mycket kring mig just nu som inte landat ännu. Men medlem vill jag def vara.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-22 06:27

Ja varför inte

Jag är grymt på. Har saknat ett lite större svenskt seriöst forum likt det du nämner Martin.

Det är knepigt att hitta rätt nisch - man vill inte göra en för "bred" sajt där det intressanta blandas ut med en massa strunt.

Några sajter som innehåller intressanta delar:

- www.webmasternetwork.se
- www.webforum.nu
- www.sitepoint.com

Intresserade personer får gärna kommentera vilka delar du är mest intresserad av och ge förslag på forumindelning.

Problemet med 99web kommer vara att få dom mest kunniga att dela med sig av sina kunskaper, hålla hög nivå på frågeställningar/svar och att slippa en massa reklam för webhotell osv.

Bevaka tråden