Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X på en PC.

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-14 14:59

Jappz.. det funkar.. viste inte under vilken kategori jag skulle sätta det..
men..

http://pearpc.sourceforge.net/ <- där har ni det..

  • Oregistrerad
  • 2004-05-14 15:03

Denhär kategorin hade fonkat bra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-14 15:07

Varför skulle man vilja emulera ett bättre OS på en sämre hårdvaruplattform? Då är det väl smartare att köpa en Mac direkt.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-14 15:08
Ursprungligen av Mondo:

Varför skulle man vilja emulera ett bättre OS på en sämre hårdvaruplattform? Då är det väl smartare att köpa en Mac direkt.

för det e ql.

Ursprungligen av Mondo:

Varför skulle man vilja emulera ett bättre OS på en sämre hårdvaruplattform? Då är det väl smartare att köpa en Mac direkt.

För att det går!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-14 16:36
Ursprungligen av Chaosstar:

För att det går!!!

Jo, det fungerar förmodligen. Men det är inte praktiskt användbart. Säger en som testat System 8.1 i Basilisk II i Virtual PC på Mac OS 9...

  • Medlem
  • 2004-05-15 23:43
Ursprungligen av Mondo:

Jo, det fungerar förmodligen. Men det är inte praktiskt användbart. Säger en som testat System 8.1 i Basilisk II i Virtual PC på Mac OS 9...

Har du testat att göra samma procedur i Classicläge i OSX?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-14 15:07

ojsan.. jag sökte men hittade nada.. -klantiga jag- ja ja.. Kill me.

"Går det? Gör det" Datanördens mantra...

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-05-15 14:39

Det är ju i vilket fall som helst imponerande att några open source-snubbar gör det som inget företag har gjort - släpper en fungerande PPC-emulator för x86.
Vad man sen ska ha den till är ju en annan fråga som sagt...

Klart det är praktiskt användbart. x86 är ju så överlägsen enligt en del så det måste ju fungera mycket bättre än på en Mac. Framförallt om det är en G4.;)

Ursprungligen av Matts E. Lindmark:

Klart det är praktiskt användbart. x86 är ju så överlägsen enligt en del så det måste ju fungera mycket bättre än på en Mac.

Suck, hur då menar du?

Billigare? Ja absolut.

Snabbare? Jo oftast.

För övrigt nej, inte ännu...

Senast redigerat 2004-05-17 10:30
  • Medlem
  • 2004-05-17 01:06

Visst imponerande, men föga användbart under överskådlig tid... 1/500 i hastighet... Det är ju mycket enklare att emulera X86 på PPC än vice versa

  • Medlem
  • 2004-05-17 01:16

Jag har gärna fel i den här frågan, men jag tror inte att det här blir något. Det är säkert inte omöjligt, men det tar nog väldigt lång tid eller mycket pengar.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-21 18:33

Någon som testat emulatorn än då?

  • Medlem
  • 2004-05-21 20:00

Jag har inte provat, men jag läste lite på ett forum. De påstår att det är supercoolt och fungerar utmärkt. Jag undrar om jag skulle tycka det, dock. Det finns en liten skara människor som skulle betala dubbla priset av en Mac, bara för att få det att rulla på en PC... Jag hör inte till dem kan jag avslöja.

Vissa verkar vara närmast besatta av OS X, och då docken i synnerhet. Märkligt.

Varför köra MacOS X på en slö VM i en PC när jag kan få the real thing med FreeBSD och fönsterhanteraren Windowmaker?

1
Bevaka tråden