Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Acrobat-knappar i Office

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-05-20 22:54

Vet någon hur man får bort de eländiga acrobat-knapparna i officeverktygsfälten? Jag klickar bort dem, men likväl är de tillbaks nästa gång jag startar programmen!

?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-20 22:58

Kan du inte stänga av dem under Visa > Verktygsfält?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-05-20 23:05

Ta bort filen PDFMakerLib som installerades av Acrobat i din MS Office mapp, Det är den som triggar knapparna vid programstart

  • Medlem
  • 2004-05-21 12:51
Ursprungligen av mattan:

Ta bort filen PDFMakerLib som installerades av Acrobat i din MS Office mapp, Det är den som triggar knapparna vid programstart

Se bara till att instruera Acrobat att INTE reparera PDF-maker (åtminstone om du kör fullversionen av Acrobat - Readern vet jag inte) , annars kan man få ta bort filerna ofta...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-05-20 23:14

Stänger man av med verktygsfältsmenyn så kommer de tillbaks ändå...

Jag flyttade PDFMakerLib till en undermapp, knapparna är som bortblåsta!

Tack för hjälpen!

Kan uppdatera denna gamla tråd med ett tips till, eftersom även om man stänger av desa verktygsfält inuti Office, så kommer de tillbaka i alla fall.

Man kan dels lägga PDFMakerLib i en undermapp i Program > Microsoft Office 2004 men efteråt kan man även skapa en mapp som heter just PDFMakerLib i samma mapp. Då skall man äntligen slippa att dels att Office "lagar" dessa knappar och dels att Adobe Acrobat Professional "lagar" Office och lägger tillbaka dem.

Om någon admin kunde byta namn på den tråd också vore det nog bra för sökmöjligheterna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-09 20:49

Tack för tipset och uppdateringen! Har irriterat mig på knapparna men aldrig tänkt på en lösning.

  • Medlem
  • 2008-03-28 10:14

Autoload

Som ett sent inlägg i tråden,

Jag tror att det hela triggas av att adobe lägger en .dot fil som laddas automatiskt av Office vid start. Prova att flytta denna fil eller rent av radera den.

Jag tror att den normalt ligger i Office/startup/word och heter PDFMaker.dot.

1
Bevaka tråden