Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Måste prenumerera på GPRS?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-20 12:45

Försöker ställa in en Nokia 6820 för att hämta och skicka mail. Har ställt in allt, trodde jag men när jag trycker på hämta skicka så säger den att man måste prenumerera på GPRS el något liknande. Någon som vet hur an löser detta?

Ja, du måste ha GPRS aktiverat för ditt abonnemang om du vill hämta mail/surfa via GPRS. I annat fall kan du givetvis också använda sedvanlig GSM för samma ändamål (dvs. att du ringer till en modempool).

I många fall kostar det inget extra att aktivera GPRS, det görs enklast via operatörens webbsida.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-20 13:28

Tack Martin. Kruxet är att GPRS redan är aktiverat på kontot. Behöver man aktivera det i telefonen också?

Japp. Det krävs lite inställningar för att få gprs att fungera. Vilken operatör har du?
De flesta kan sms:a inställningarna från deras webplatser.

/Kristofer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-20 22:11
Ursprungligen av Kristofer G:

Japp. Det krävs lite inställningar för att få gprs att fungera. Vilken operatör har du?
De flesta kan sms:a inställningarna från deras webplatser.

/Kristofer

Vodafone så det är ju perfekt. De har ju allt på sin hemsida. Fixar det i morgon. Återkommer om hur det gick. Tack

  • Oregistrerad
  • 2004-05-20 22:43

Det tog ett tag innan jag fick e-posten att fungera i min 6230. Eftersom telefonen kunde ansluta till internet via GPRS förutsatte jag att jag skulle välja den GPRS-inställning jag fått från operatören (Comviq) och bara komplettera med mina POP3-uppgifter. Jag fick då samma felmeddelande som du. Det visade sig att jag behövde utgå från en tom post under "Aktiva e-postinställningar" och mata in alla uppgifter manuellt enligt instruktioner på Comviqs hemsida. Efter det fungerade det direkt.

1
Bevaka tråden