Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strategispel?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hade glömt bort att jag gillar denna genre så mycket.
Var en stor fan av Civilaization när den serien började. Men intresset svanade vid Civ II. Civ III har jag bara så smått testat.
Age of Empires serien har jag testat för lite...

Jag ni fattar.

Nu har jag återupptäckt mitt intresse för denna genre men nu står jag här och undrar åt vilket håll jag ska ta vägen. Är det någon som har kolla på genren och vilket spel ska jag ge mig i kast med.

Ett spel jag verkligen gillade i denna genre var det spel som tog över där Civ spelen slutar, men jag har glömt det. Kent K var ruggigt bra på det... så han borde komma ihåg vad det heter.
Finns det att köpa fortfarande?

Nej jag gillar inte riktigt RTS spelen heller, visst Warcraft men det har jag redan köpt.
Skulle vilja ha Squad Leader eller Axies & Allies på datorn helt enkelt.

Så ge ming tips!

Det enda strategispel som håller färgen är Europa Universalis. Helst tvåan.

Skicka gärna med länk. Glömmde säga att det ska fungera under OS X så klart...
Inga bilder på Europa Univ??

Ser det ut som alla deras andra spel? På vilket sätt gör det att detta spel är det bästa?
Hur spelar man? Turn based? Vad gör man? Kontroll över utveckling och ekonomi etc etc.

Hittar ingen länk nu, men det finns till Mac OS x. Även "uppföljaren" Hearts of Iron är bra. Även det finns till OS x

Edit: Får svara på din ändring också

Spelas från 1492 - 1892.

Är turnbased, och är uppbyggt som et brädspel. Fantastiskt detaljerat, med bra AI och bra regler. Avancerat, men riktigt kul och beroendeframkallande. Hearts of Iron bygger på samma motor, men utspelas under andra världskriget.

Kolla in www.paradoxplaza.com

Svenskutvecklade.

Båda finns på applestore.

http://www.paradoxplaza.com/

Hmmm skulle vilja testa först dessa spel verkar vara "riktiga" strategispel inte så mycet på lek som Civ serien.
Är de svåra att lära sig?

Alltså det får inte vara för svårt att komma i heller. Jag kommer inte gräva ner mig i dessa spel jag vill ha en förhållandevis enkelt spel som jag kan spela då och då.

Jo, de är kluriga, och inget för lite lätt nöje....

Vet ärligt talat inte vad annars som finns till mac.

Det är nog lite lätt nöje jag söker... Typ Risk. *skratt*
Nej, ja ni ser vad jag söker.

Alpha Centauri var namet jag letade efter...

  • Medlem
  • London
  • 2004-05-20 11:33

Jag har precis fått Star Wars Galactic Battlegrounds, det ska vara liknande Ages of Empire. Hoppas det är kul, har inte testat det ännu...

På VersionTracker så finns det några spel baserat på Risk. Du hittar dem här.

hehe ta mig inte på orden. *skrattar*
Risk spelar jag ibland med vänner bara för en av dom är en så förbaskat dålig förlorare och otroligt feg eftersom han inte vill förlora men han faller ofta på eget grepp. Hans haranger efter en förlust är värda att spela in.

Jag ska titta på flera spel ser det ut som. Tack!

Ursprungligen av Mattias Hedman:

hehe ta mig inte på orden. *skrattar*

Här försöker man vara snäll, men så talade du bara i skägget

Kan Age of Mythology vara något att titta på? Jag har inte spelat det själv, men det verkar likna Age of Empires i spelidén, men med lite glassigare grafik och förflyttat till en fantasivärld.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-05-21 03:17
Ursprungligen av Nicklas Högås:

Kan Age of Mythology vara något att titta på? Jag har inte spelat det själv, men det verkar likna Age of Empires i spelidén, men med lite glassigare grafik och förflyttat till en fantasivärld.

Det är ju som age of empires fast nu finns de mer saker att göra, som att kalla på gudar och använda deras krafter osv. Ganska tufft

  • Oregistrerad
  • 2004-05-21 23:21

Command & Conquer: Generals

  • Oregistrerad
  • 2004-05-22 00:47

Age of Mythology är klockrent.

att kunna förvandla moståndarna till grisar, kasta elefanter med jättebläckfiskar och få träden att börja banka på fiendens soldater, det är sann lycka det..

att det förutom såna specialsaker är riktigt bra som "vanligt" strategispel gört inte saken sämre.

1
Bevaka tråden