Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt minne i ibooken

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-16 22:12

Hallo.
Jag har precis satt in ett 512 minne i min ibook så nu har jag 640 i ram.
Behöver jag installera om os x för att få ut maximalt av minnet eller fixar os't det själv så att swapen(stavning?) blir iu rätt storlek?

Vill hällst inte behöva installera om.

mvh
Hammer

  • Oregistrerad
  • 2004-05-17 04:15

Det fungerar utan problem.

var det pilligt att sätta i nytt minne? jag kommer att göra detta så fort jag får min ibook... den började byggar i förgår...

var är billigast att köpa med minne?

Det undrar jag med. För att enbart ha 256 i minne på en iBook verkar inte fungera. Konstigt att Apple släpper iväg sina datorer med så lite minne om de vet om att de blir totalt värdelösa då...

Märker man stor skillnad om man uppdaterar så att man totalt har 768mb minne i burken?

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-05-20 12:21

Jag har nyligen beställt minne från utlandet till ett gammalt dasslock men jag har inte fått beställningen ännu, så jag kan varken säga bu eller bä. Billigt var det i alla fall.

JoNaZ: Nej det är jättelätt. Lyft bort tangentbordet, skruva bort några skruvar och tryck dit minnet, tillbaka med allt och kör! Jag köpte på macoteket, billigt och bra.

korthoga: Jag märkte rätt stor skillnad när jag maxade till 640. Nu känns den jättesnabb.

/Kristofer

EDIT: Ojjsan, man kunde visst ha max 1250 megabytes i den senaste, tog bort det jag sa innan.

jag beställde minne idag... 512 för 1149 kr inkl frakt

men jag har inte fått min ibook ännu... får den nästa vecka hoppas jag

Senast redigerat 2004-05-20 22:43
1
Bevaka tråden