Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iDVD-kompatibel DVD-brännare?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

har en sista generationens G4:a men saknar DVd-brännare. Om jag nu ska köpa till en, vilka modeller diggar med iDVD?

I tidigt stadium vill jag minnas att Apple tryckte in Pioneer-brännare och köpte man nå´t´annat var man brgränsad till Toast.

Hur är det idag? Apple har ju hunnit med flera märken genom modellernas gång. Har iDVD "släppts fri" och fungerar lika brett som Toast 6?

Ursprungligen av iJohannes:

Hej,

har en sista generationens G4:a men saknar DVd-brännare. Om jag nu ska köpa till en, vilka modeller diggar med iDVD?

I tidigt stadium vill jag minnas att Apple tryckte in Pioneer-brännare och köpte man nå´t´annat var man brgränsad till Toast.

Hur är det idag? Apple har ju hunnit med flera märken genom modellernas gång. Har iDVD "släppts fri" och fungerar lika brett som Toast 6?

Pioneer DVR 107 ska funka med i-apparna iom MacOS X 10.3.3

http://www.macoteket.se/items.cgi?type=item&cathegory=49474&group=normal&stamp=1084825007&extended_info=458448

Den ser ut som ett mycket bra köp.

952:- + moms för en +/- kvalitétsbrännare i 8x speed från Pioneer. Det är sjukt vad billigt det blivit!

Mjo, när jag köpte min första DVD-brännare gick den löst på 4800 sek ink moms

Senast redigerat 2004-05-18 01:07

Jag köpte en eMac förra sommaren som kom med en CD-RW-enhet som jag i julas bytte ut till en Pioneer DVR-106D (DVD+-R/RW 4x/2x). Om jag minns rätt gnällde iDVD 4 första gången den startade men jag har har brännt många filmer sedan dess. Vad jag förstår så är det en Pioneer man ska ha för att den ska vara kompatibel med i-applikationeran.

Ursprungligen av t0themax:

Vad jag förstår så är det en Pioneer man ska ha för att den ska vara kompatibel med i-applikationeran.

Det behöver inte nödvändigtvis vara en Pioneer drive, allt som Apple gör stöd för i sina i-appar funkar, eller rättare sagt DiscBurner som har hand om bränningen.

iApp stödet kan även fungera med vissa Sony brännare, men dom är dyrare än Pioneer.

http://xlr8yourmac.com/IDE.html#cd

1
Bevaka tråden