Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ITMS-Europe försenad till slutet av året.

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I en artikel på Reuters kan man läsa att ITMS dröjer ett tag till men att målet är att affären skall öppna i Europa under 2004.

Länk till hela artikeln.

"AMSTERDAM (Reuters) - Apple Computer said on Friday it was sticking to a plan to launch a European version of its iTunes Music Store on the Internet this year, saying it would not rush it out until it is perfect.

In The United States iTunes Music Store has been up and running for a year, and has helped boost sales of Apple's portable music player iPod.

Apple sold 807,000 iPods in the January-to-March quarter, over nine times more than the same period a year earlier and more than the total number of computers it sold.

"When we launch in Europe, we want to do it well. There can be no compromise on the ease of use, the depth of the catalog or the responsiveness (of the Web site)," Apple's European chief Pascal Cagni told Reuters in a telephone interview."

Jmf med vilket uttalande är den försenad?

Ursprungligen av thevil:

Jmf med vilket uttalande är den försenad?

"He added that a delay of a few months was acceptable because the store was going to be an important outlet for many years."

  • Oregistrerad
  • 2004-04-20 06:46

om man har en musikaffär på nätet för att sälja fler iPodar så gäller det ju att ha några iPodar...
när det dessutom är "marknad nr 2" vi pratar om så lär det nog dröjja innan vi ser nån ITMS på denna sida pölen.

  • Medlem
  • 2004-04-20 10:02

Jag blir knappast förvånad att något är försenat när det gäller Apple, men den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-25 21:27
Ursprungligen av odin:

Jag blir knappast förvånad att något är försenat när det gäller Apple, men den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge?

Jo tyvärr när det handlar om teknik.

  • Medlem
  • 2004-04-26 01:13
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Jo tyvärr när det handlar om teknik.

Jo, när det gäller hårdvara, men inte mjukvara som iTunes Music Store...

Jag gissar att det är pga kluriga skivbolagdistribuerings-avtal i Europa som är det största problemet.

fortsatt citat från ovanstående artikel.

"There are massive differences in price -- it can vary with a factor of two, and the taxes in countries are different," he said, criticizing the major publishing houses which have done a lot of work to digitize their music portfolios but very little to negotiate rights with artists, producers and editors."

Idag kommer nyheter i iTunes:

http://www.macnn.com/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-28 09:42
Ursprungligen av el gringo:

Idag kommer nyheter i iTunes:

http://www.macnn.com/

Laddar ned iTunes 4.5 just nu.

jag åxå 10 Mbit-lina så det tog några sekunder

Ursprungligen av el gringo:

10 Mbit-lina så det tog några sekunder

Värst vad du skryter om det överallt

sorry - var inte medveten om det...

Ursprungligen av Kristofer G:

Värst vad du skryter om det överallt

Ursprungligen av el gringo:

jag åxå 10 Mbit-lina så det tog några sekunder

Det går ännu snabbare med 26 Mbit...

Jag tror ITMS kommer dröja länge. Skivbolagen är så tröga i Europa...

snyggt med musikvideos & trailers! vilken massa bandbredd detta måste suga!

imix e kul också!

jag saknar dock att man skall kunna betygsätta musik, enskilda låtar och album...

Har ni förresten sätt att köp knappen nu verkar vara på svenska, tror det är nytt i alla fall? Kanske är ett tecken att de börjat anpassa iTMS för Europa...

Jag tror 4.5 la stöd för internationella iTunes Music Store-affärer. Eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-11 10:16

Enligt denna artikel skall Apple släppa iTunes Music Store i europa under sommaren...

-Torkel

  • Oregistrerad
  • 2004-05-11 10:24
Ursprungligen av Torkel:

Enligt denna artikel skall Apple släppa iTunes Music Store i europa under sommaren...

-Torkel

min positiva hjärna säger i september...
min realistiska hjärna säger i december, kanske...
fast jag kommer ju inte slå ner nån om ITMS Europe kommer i juli!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-11 17:57

Här med,,
Apple plans to launch the iTunes Music Store in Western Europe "during the next two to three months."...
Sen vad det betyder vet man ju inte, fast man kan hoppas..

http://www.macnn.com/news/24620

  • Oregistrerad
  • 2004-05-18 21:24

vad skall man tro om det här då?

"According to MacPlus sources, Apple's iTunes Music Store for Europe should be launched in France and other countries starting in mid-June. More countries will be added over time.

MacPlus also claims that the songs will be priced at 1.29 Euros as compared to $.99 in the United States.

The cost is due to the licensing fees, taxes (19.6%, reportedly), bank charges etc..."

"More countries will be added over time"??

det låter som vi får det i slutet av 2008...

  • Oregistrerad
  • 2004-05-18 21:58

Om vi struntar i moms eftersom de amerikanska priset, 99 cent, är utan moms så blir priset ungefär 1,08€.
1,08€ är enligt forex.se $1,26. Det blir 25% högre pris i Europa än i USA. Även om dollarkursen är väldigt låg just nu så känns prissättningen fel. Om de skulle göra som i USA och ta singelpriset x10 för ett album så skulle albumkostnaden bli 10,8€ exlusive moms. Alltså här i Sverige, räknat med dagskursen 97,70 exlusive moms för ett album. Med 25% moms så har vi ett albumpris på 122 kronor. Billigare än Åhlens, men det känns ändå lite för mycket för att konkurera ut kazaa och direct connect.

1
Bevaka tråden