Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet, litet och oskarpt

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-18 16:52

Sitter och surfar på min ibook 14" nu, för första gången.

Men allt är så litet i webfönstret, och allt ser jätte oskarpt ut. Är det så här på en bärbar eller?

Går det att göra allt (texten) större på nått sätt?

(använder Safari)

  • Oregistrerad
  • 2004-05-18 16:54

Har du "rekomenderad" upplösning på skärmen?
Storlek på text (preffered) kan du ställa i inställningarna i Safari samt tillfälligt i någon meny (typ fyra från vänster eller något...)

  • Oregistrerad
  • 2004-05-18 17:00
Ursprungligen av Pär:

Har du "rekomenderad" upplösning på skärmen?
Storlek på text (preffered) kan du ställa i inställningarna i Safari samt tillfälligt i någon meny (typ fyra från vänster eller något...)

Jag har högsta upplösnigen, tror jag

har inte ändrat den, så det borde vara den rekommenderade. Fungerar på att byta till 800x600 om det ska vara så här svårt att se =/

Vilken meny pratar du om? Äpple, Safari, Arikv, Redigera osv eller?

  • Medlem
  • 2004-05-18 17:06

I Safari, gå till menyvalet innehåll och bocka för textstorlek. Då får du knappar för större, eller mindre. Lycka till! Du kan ta en titt i Systeminställningarna under "utseende" också. Där ska kantutjämning stå inställt för platt skärm. Du kan stänga av den för större typsnittsgrader också, så blir de lite skarpare.

Lycka till!

  • Oregistrerad
  • 2004-05-18 17:16
Ursprungligen av stfm:

I Safari, gå till menyvalet innehåll och bocka för textstorlek. Då får du knappar för större, eller mindre. Lycka till! Du kan ta en titt i Systeminställningarna under "utseende" också. Där ska kantutjämning stå inställt för platt skärm. Du kan stänga av den för större typsnittsgrader också, så blir de lite skarpare.

Lycka till!

Ah, precis den knappen jag letade efter. Tack

Jag har "Standard - bäst för CRT skärmar" som inställning. Hur ska jag ställa in den?

"Medel - bäst för platta skärmar" ? Under det står det "stäng av kantutjämning för typsnittstolrlek 8 och mindre".Ska jag ändra på det?

  • Medlem
  • 2004-05-18 17:21
Ursprungligen av Cassiopeja:

Ah, precis den knappen jag letade efter. Tack

Jag har "Standard - bäst för CRT skärmar" som inställning. Hur ska jag ställa in den?

"Medel - bäst för platta skärmar" ? Under det står det "stäng av kantutjämning för typsnittstolrlek 8 och mindre".Ska jag ändra på det?

iBooken har en platt skärm, så det låter väl bra?

Du kan höja värdet om du upplever texten som oskarp.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-18 17:39
Ursprungligen av stfm:

iBooken har en platt skärm, så det låter väl bra?

Du kan höja värdet om du upplever texten som oskarp.

Höjde den till 12, får se hur det blir... tack för hjälpen

  • Medlem
  • 2004-05-18 17:53
Ursprungligen av Cassiopeja:

Höjde den till 12, får se hur det blir... tack för hjälpen

Visst!

Glöm inte att du måste avsluta alla program, eller logga ut, för att effekten ska synas.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-18 17:07

Titta i systeminställningar vilka inställningar för teckenkantsutjämning du har.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-18 17:12
Ursprungligen av emilsson:

Titta i systeminställningar vilka inställningar för teckenkantsutjämning du har.

Standard - bäst för CRT-skärmar : har jag. Bra? Dåligt? Vad ska jag ha?

1
Bevaka tråden