Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VIRUS Eller?!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag kom tillbaka till jobbet idag efter att datorn stått över helgen och måndagen så skulle jag glatt ut och surfa lite så märkte jag till min förvåning att alla mina bokmärken var borta helt raderade! Finns det någo jag kan göra, jag gjorde en "reparera skivtillhörigheter" men det var ingen skillnad...
Jag har Mac OS X 10.3.3 och Netscape 7.1...

Hilfe

marcus :m

  • Oregistrerad
  • 2004-05-18 09:18

Samma hände mig men i Safari. Helt kört, har inte lyckats återställa bokmärkena, däremot låg historiken kvar förutom de senaste. En annan sak när det gäller bl a Safari: http://secunia.com/advisories/11622/

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-05-18 09:42

Ni råkar inte ha t.ex. Cocktail eller annat verktyg som startar automatiskt och som är inställt på att rensa bl.a. bokmärkena?
Ingen annan har haft möjlighet att fingra på maskinen? Nattvakter? Städare? Jobbarkompisar? Familj?

Ingen Margharita här inte

Dåligt med utrymme på startkivan? Mac OS X har en förmåga att äta upp filer när det börjar tryta.

15 Gig borde väl räcka?!

Mer än tillräckligt

Låter som en mindre katastrof om det skulle hända mig. Jag gjorde en kopia av Bookmarks.plist i ~/Bibliotek/Safari. Är det rätt fil att göra backup på?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-18 14:39
Ursprungligen av Nicklas Högås:

Låter som en mindre katastrof om det skulle hända mig. Jag gjorde en kopia av Bookmarks.plist i ~/Bibliotek/Safari. Är det rätt fil att göra backup på?

Kopiera hela ~/Library(Bibliotek)/Safari Istället, lika så med ~/Library/Mail om du vill säkerhetskopiera mailen.

1
Bevaka tråden