Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med AS

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-05-16 18:18

Någon som skulle kunna skriva ett AppleScript som öppnar iTunes och klickar på rutan "Extened Demo" i Volume Logic-rutan som kommer upp?

Överkurs: någon som kan skriva ett AppleScript som var.. låt säga, 5:e minut sänder tangentbordskommandona Äpple + 3, "v"? Över-överkurs: kollar om rutan före knappen "On" är ikryssad - ifall den inte är det - kryssar i den, låtsäga varje minut.

Tack på förhand

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-16 20:40

Volume Logic-rutan? den kommer inte upp när jag startar iTunes!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • International user
  • 2004-05-17 21:03
Ursprungligen av Ylan:

Volume Logic-rutan? den kommer inte upp när jag startar iTunes!

Vänligen, Ylan

Det är ett plugin till iTunes som fixar bättre ljud Kruxet är att man måste betala ifall man vill ha den längre än 15 dagar - då går den in i "extended demo mode" och visar en ruta när man startar som man måste klicka Extended demo i och sedan slås ljudförbättringen av var femte minut och måste startas igen genom att kryssa i en ruta som fås upp med äpple + 3

så du menar att vi som kan applescript ska arbeta gratis med att skriva applescript för dig, för att du ska slippa betala för en programvara som du vill ha?

Hur vore det att betala för sig istället? Pluggen kostar 20 dollar, dvs 150 spänn.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-05-17 22:23
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

så du menar att vi som kan applescript ska arbeta gratis med att skriva applescript för dig, för att du ska slippa betala för en programvara som du vill ha?

Hur vore det att betala för sig istället? Pluggen kostar 20 dollar, dvs 150 spänn.

Nja, det beror helt på hur man ser på saken. För det första tror jag inte det är särskillt avancerat - så att arbeta gratis är väl lite i överkant; det är väl på sin höjd en par tre rader med Tell-commandon (kan inte AS mer än att jag sett något litet script och fixat iordning ett script som byter nätverksplats utifrån ett exempel), och för det andra nämde jag inte min ekonomiska situation. Utan att gå in på detaljer kan jag säga att jag är 16 år, har inte hela studiebidraget och definitivit inget VISA-kort/dylikt och även om jag hade det skulle jag vara väldigt ovillig att ge ut kortnummret över internet (programvaran verkar inte gå att få tag på på något annat sätt). Dessutom vore det kul att fördjupa mina (ännu bara ytterst grundläggande) kunskaper i AppleScript.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-09-09 10:37
Ursprungligen av Spiken:

...definitivit inget VISA-kort/dylikt och även om jag hade det skulle jag vara väldigt ovillig att ge ut kortnummret över internet

haha... welcome to the 21st century

  • Medlem
  • 2004-05-18 00:09

Det borde gå att scripta med hjälp av System Events, men:
1. Scriptet kommer i så fall att sno kontollen över datorn var femte minut vilket gör att det blir lite svårt att använda den till något annat. Går väl i.o.f.s. att lösa om du köper en dator till som du kör iTunes + scriptet på, men det verkar inte så ekonomiskt motiverat, speciellt i din situation.
2. Jag håller med Rickard - behöver du programmet så köp det. Be föräldrar/vänner/släkt om pengar om du inte har råd.

Inte för att jag tänkt göra det, men så att du får en uppfattning: Hämta programmet, installera det, lära sig hur det funkar och se vad problemet är. Använda GUI scripting (som är en nödlösning) testa scriptet, ändra eventuella fel. In alles skulle jag säga 2-4 timmar. Om man hamnar på den övre delen så skulle det betyda att insatsen var värd 30:- per timme. Att säga att AppleScript är enkelt för att det liknar engelska är som att tro att det är lätt att skriva en höggklassig dikt för att den har få rader - svårigheten ligger i att veta VAD man ska skriva.

Den grundläggande grejen är ändå att någon programmerare har gjort ett program som du vill ha och som du ber andra om hjälp med att kringgå skyddet för - för att du ska spara 150 spänn.

1
Bevaka tråden