Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

powerbook.. sönder.. how to do??

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-05-17 20:39

hej,

en av hållare som håller i min LCD skärm på PB G4 15 tums (förra årets modell, gamla design) plötsligt har gått sönder.. det går inte att vrida på den utan att det låter för jävligt...

datorn har jag köpt för 1 år sen, exakt.. så garanti gäller väl ej.. eller?

vet ni hur mycket det kommer kosta eller går d på garanti? hur långt tid tar det att fixa, måste jag vänta flera månader för att få den tillbaka..

hjälp.. måste fixa det här så fort det går

Ring LAN-Master på 08-702 90 30. Dom kan ge dig ett snabbt svar och laga den åt dig. Finns på Erstagatan på Söder.

Om det är rejäla fel kan du räkna med att det kostar $$$ tyvärr.

Ursprungligen av danko:

hej,

en av hållare som håller i min LCD skärm på PB G4 15 tums (förra årets modell, gamla design) plötsligt har gått sönder.. det går inte att vrida på den utan att det låter för jävligt...

datorn har jag köpt för 1 år sen, exakt.. så garanti gäller väl ej.. eller?

vet ni hur mycket det kommer kosta eller går d på garanti? hur långt tid tar det att fixa, måste jag vänta flera månader för att få den tillbaka..

hjälp.. måste fixa det här så fort det går

Ta reda på exakt när du köpte datorn, då vet du. Räkna ett år framåt bara. Med Apples priser i åtanke bör du be att garantin fortfarande gäller.

  • Medlem
  • 2004-07-02 11:14

tack alla för hjälpen, men d kostade mig 10 000 att fixa det.. garanti funkade inte.. så jag reparerade datorn, samt köpte en ny.. nu är jag en glad ägare av PB G4 15tum och 12tum..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-07-02 13:05

Får man fråga hur stor din vinst var på Triss?

Skojar bara, det var tur att du hade cash iaf

//b0bben

Har du hemförsäkring som gäller för sådana typ av skador borde du komma undan med självrisken. Roligare att bränna 1000-1500 spänn istället för 10' menar jag! Ett tips bara...

//fredrik

1
Bevaka tråden