Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

knäckt skärm på 15" PB titanium

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har råkat ut för en olycka (3-årig busig kille som ville hjälpa pappa i arbetet) och råkat knäcka gångjärnen på min älskade titaniumpb. Nu säger min utvalda leverantör att det kommer att kosta minst 10 papp att reparera denna. Är det något som råkat ut för liknande olycka? Är kostnaden rimlig?
/dubbelknäcke!

Det är snuskdyrt att laga sånt. Men du kanske kan få tag på en skrotad PowerBook med hela gångjärn. Jag har för mig att någon på forumet sålde en sådan nyligen. Kolla under radanonnser säljes. Sen så finns det firmor i USA som säljer reservdelar från skrotade datorer, tyvärr så har jag ingen länk.

Kolla på www.pbfixit.com, de har diverse reservdelar.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-06 20:20

Exakt samma sak hände min 2 år gamla PowerBook Titanium. Lämnade in den på Redagruppen där jag hade köpt den. Och tydligen behövde de då byta hela skärmen, vilket inkl arbetskostnad och moms skulle bli typ 15 000. Jag bad dem kolla med Apple om det är ett känt problem för just TiBook, och att då Apple hade "förlängd garanti" på just denna typen av skada. Men de sa de senare på Redagruppen att det inte fanns.

Det lustiga är att en polare råkade ut för exakt samma sak för några veckor sedan. Hans garanti hade också gått ut, men han pratade med apple och de gav med sig, så han får det på garantin.

Antar att Redagruppen aldrig kollade upp det där :-/

Det är ju tydligen ett relativt vanligt problem...

Nu var det inte total katastroff för mig eftersom jag kunde ta skadan på min försäkring. Men det är trist att jag behöver ta ett skadeärende för något som kanske Apple hade stått för.

1
Bevaka tråden