Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ny iBook - fragor

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-05-17 16:00

jag missade tyvarr budfirman imorse sa jag fick inte min ibook men dom skulle komma imorgon istallet, far se till att vara hemma da

men nu till fragorna.

Detta blir min forsta barbara mac och jag ar lite fundersam over hur batteriet skall hanteras.
kan man fa nagra rad om hur man skall bete sig? ska jag ladda ur batteriet helt innan laddning osv?!

finns det nagra nyttoprogram som ar nodvandiga, eller knep som snabbar upp datorn. Laste nagot om att man kan ta bort sprak som inte anvands for att snabba upp den?!

i ovrigt ar det nagot jag ska tanka pa med min nya ibook?

tacksam for svar

/ Peter

  • Oregistrerad
  • 2004-05-17 16:06

Prova du datorn som den är innan du börjar "mixtra" för mycket

Prova och sök får du se om det finns något om batteriet här, men det står säkert i instruktionsboken om det är viktigt...
(Fanns en "nyhet" om detta på macnytt.se för ett tag sedan - och kontentan var väl att alla gjorde på sitt sätt och var nöjda ändå...)

  • Medlem
  • 2004-05-17 16:56

Angående det där med språk, det du gör är att välja en anpassad installation av OSX. Sedan är det bara att välja bort de språk du anser att du inte behöver. Det enda du sparar är väl egentligen utrymme på startskivan. Dessutom får du möjligheten att välja bort en hel hög med drivrutiner för skrivare.

/majk

Innan du startar datorn första gången ska du låta batteriet laddas upp helt. Det ska lysa grönt när battteriet är fulladdat. Starta datorn för första gången. Sen använder du datorn tills den varnar att battiert börjar ta slut. Använd datorn tills den stängs av. Ladda upp datorn full igen och sen är det klart att börja användas!

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-05-17 19:15

När det gäller batteri var det någon i en tidigare tråd som rekommenderade läsning av denna sidan
http://www.batteryuniversity.com/

1
Bevaka tråden