Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FireWireknas

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min FireWiredisk bär sig egendomligt åt.Ofta läggs den inte på skrivbordet.Man kan behöva starta om datorn.Ibland matar datorn plötsligt ut skivan eller den blå lampan som visar att disken är på släcks...eller tänds inte vid uppstart, trots att man hör disken gå igång.Det kan behövas flera försök att komma in i mappar för att kopiera data därifrån.Men när man väl lyckas komma in dessa mappar brukar det gå undan,som förr.

Jag har provat skivverktyg och DiskWarrior,men inget av programmen ser någort fel med skivan.

Vad kan felet vara??

Fredrik

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-05-17 01:19

Har du garanti kvar så lämna in den för byte. Låter som fel på FireWire styrkretsen.

Ursprungligen av fredrikC:

Min FireWiredisk bär sig egendomligt åt.Ofta läggs den inte på skrivbordet.Man kan behöva starta om datorn.Ibland matar datorn plötsligt ut skivan eller den blå lampan som visar att disken är på släcks...eller tänds inte vid uppstart, trots att man hör disken gå igång.Det kan behövas flera försök att komma in i mappar för att kopiera data därifrån.Men när man väl lyckas komma in dessa mappar brukar det gå undan,som förr.

Jag har provat skivverktyg och DiskWarrior,men inget av programmen ser någort fel med skivan.

Vad kan felet vara??

Fredrik

Låter som glapp av något slag , har du provat med andra kablar?

1
Bevaka tråden