Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

pixlig skärm!?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-16 00:58

Halloj!

Har precis börjat upptäcka den underbara världen av att kunna använda min dator via teven.
Men jag har stött på ett problem. Varje gång jag kopplar från teven från datorn och stänger av skärmdublering så blir hela skärmen "pixlig". Det är som att man har för för lågt antal färger påslagna.
Denna Pixlighet försvinner dock när jag startar om datorn, men det är ju lite omständigt att behöva gör varje ggn jag sett på film på teven.

Nån som känner till problemet?

/S

  • Medlem
  • 2004-05-16 02:55

När man kopplar in och ur kontaken, ska man försätta datorn i vila. Det står i de papper som man aldrig läser.

Vad är det för dator?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-16 11:49

AHHH!!! Det funkade aldeles utmärkt! Tackför svaret!
Det är en PB g4 tit btw.

Vad är det med oss män o manualer hehe...

  • Medlem
  • 2004-05-16 13:12
Ursprungligen av simonh:

AHHH!!! Det funkade aldeles utmärkt! Tackför svaret!
Det är en PB g4 tit btw.

Vad är det med oss män o manualer hehe...

Kul att det funkade. Det var lite av en chansning. Manualerna till Appledatorer är ju så tunna, att man utgår från att det inte står något vettigt där.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-05-16 15:03

När jag köpte TV adaptorn sa de i affären att man var tvungen att starta om datorn för att koppla in den. Men jag provade utan och för mig (med iBook G4) går det fint utan att starta om eller sätta i viloläge.

Ska man sätta i viloläge ändå, för att undvika risk för skador?

  • Medlem
  • 2004-05-16 15:54
Ursprungligen av axpax:

När jag köpte TV adaptorn sa de i affären att man var tvungen att starta om datorn för att koppla in den. Men jag provade utan och för mig (med iBook G4) går det fint utan att starta om eller sätta i viloläge.

Ska man sätta i viloläge ändå, för att undvika risk för skador?

Jag tror bara att man kan råka ut för "kosmetiska defekter", men jag vet inte faktiskt. Det går ju snabbt att sätta datorn i vila, så varför chansa?

1
Bevaka tråden