Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

jämfört 3G abonemang?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-16 09:17

är det någon som jämfört de olika (det är väl bara 2) operatörernas abonemang?
kikade in på telias sida. måste säga att det var en av de virrigaste sidor jag besökt på länge!
kan inte för mitt liv fatta skillnaden på innehållet på de olika erbjudanden som presenteras (för företag).
"24 mån Executive 318 kr, super*, pris 3500:-" heter ett erbjudande i samband med en z1010.
man kan även välja "24 mån Work 138:-, Basic*, pris 3500:-".
Men vad skiljer dem åt???
Vad betyder stjärneländet??
Telia skulle nog ta en titt på tre's sida, den är ju glasklar i jämförelse.
well, om det finns någon upplyst människa här på 99 vore jag tacksam för hjälp!
/hasse

Telia's 3G abonnemang är de samma som deras 2G abonnemang. De du nämner är deras företagsabonnemang, det fins två stycken huvudtyper, Work och Executive,

Work riktar sig till de som mest använder telefonen för röstsamtal, och Executive för de som även använder datatjänster flitigt. (ung. som det som tidigare hett DOF abonnemang) Det finns två olika nivåer av dem också, Basic och Super. skillnaden mellan dem är att Basic har lägre månadsavgift och högre minutpris. (2:- dag, 1:- kväll + moms) Super har högre månadsavgift men lägre minutpris. (1:- dygnet runt + moms)

Och när man binder ett av dessa abonnemang så höjer Telia månadsavgiften med 40:- + moms under bindningstiden. Så att en del av subventionen du får betalar du tillbaka med den.

Hoppas att det var till lite hjälp.

Hör av dig om du har fler frågor.

Hoj Hoj

/Stefan

  • Oregistrerad
  • 2004-05-16 12:38

man tackar och bugar, Stefan!!
fritt översatt kan man alltså säga att rent prismässigt så vill ingen konkurrera med tre då?
för sedan när vodafone träder in på banan så kommer dom ju inte lägga sig billigare (har aldrig varit deras affärsidé).
så när det gäller ett ev. priskrig så står "hoppet" till tele2comviq, eller?
sedan skall jag väl villigt erkänna att jag aldrig haft råd och köpa billiga grejjer men om man får samma sak hos två olika leverantörer till olika pris så är ju det inget snack...

Det finfina med Tre är att man ringer (och videochattar) gratis till andra som har Tre och (med tillägg 50kr/månad) gratis till fasta nätet kvällar och helger.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2004-05-17 07:59
Ursprungligen av Ciryon:

Det finfina med Tre är att man ringer (och videochattar) gratis till andra som har Tre och (med tillägg 50kr/månad) gratis till fasta nätet kvällar och helger.

Ciryon

jo, det där är så bra så jag tror knappt det är sant!
det enda som är lite surt med tre (förutom den här katastrofala supporten) är att BT situationen med tex e616. om dom nu inte har löst så att man kan skicka filer mellan datorn o nallen med ny firmware?
sen tror inte jag dom har nån vidare täckning där jag bor, man bor ju inte i new york direkt
så frågan är när vodafone kopplar greppet, dom har jag nu, och vem som släpper z1010 billigast.
fast jag kanske har hamnat i "skall-ha-allt-för-ingenting-diket"?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-17 13:30
Ursprungligen av grismasken:

jo, det där är så bra så jag tror knappt det är sant!
det enda som är lite surt med tre (förutom den här katastrofala supporten) är att BT situationen med tex e616. om dom nu inte har löst så att man kan skicka filer mellan datorn o nallen med ny firmware?
sen tror inte jag dom har nån vidare täckning där jag bor, man bor ju inte i new york direkt
så frågan är när vodafone kopplar greppet, dom har jag nu, och vem som släpper z1010 billigast.
fast jag kanske har hamnat i "skall-ha-allt-för-ingenting-diket"?

När det inte finns täckning hos tre slår telefonen över till Vodafones nät. Med tre har du alltså minst lika bra täckning som Vodafone. Det går dock inte att använda datatjänster och videosamtal i Vodafones 2G-nät.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-18 13:38
Ursprungligen av Anton S:

När det inte finns täckning hos tre slår telefonen över till Vodafones nät. Med tre har du alltså minst lika bra täckning som Vodafone. Det går dock inte att använda datatjänster och videosamtal i Vodafones 2G-nät.

det va ju klart intressant, jag e ju vodafone kund i dagsläget för att dom har så bra täckning där vi bor...det ljusnar...

Som 3 kund så behöver du aldrig bry dig om det är 2G eller 3G täckning när det gäller samtal utanför 3. Men ringer du röstsamtal inom 3's nät så äts dina fria minuter upp. Så ring videosamtal om du ringer inom 3. Kan du leva utan videosamtal så är Nokia 7600 en schysst telefon, även om den ser hemsk ut. Den är lätt använd och har bra batteritider och fungerande blåtand. Sony Ericsson Z1010 sägs komma v. 22 dvs. nästa vecka, men har inget pris än. Lär vara blygsamma leveranser första veckorna..

/Stefan

  • Oregistrerad
  • 2004-05-18 21:18
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Som 3 kund så behöver du aldrig bry dig om det är 2G eller 3G täckning när det gäller samtal utanför 3. Men ringer du röstsamtal inom 3's nät så äts dina fria minuter upp. Så ring videosamtal om du ringer inom 3. Kan du leva utan videosamtal så är Nokia 7600 en schysst telefon, även om den ser hemsk ut. Den är lätt använd och har bra batteritider och fungerande blåtand. Sony Ericsson Z1010 sägs komma v. 22 dvs. nästa vecka, men har inget pris än. Lär vara blygsamma leveranser första veckorna..

/Stefan

undrar hur många macsnubbar som sitter redo vid betällarknappen och väntar på att 3 skall erbjuda z1010?
om dom nu inte tar i så dom spricker med priset så e jag klaaaar i alla fall...
...fast så va det det med kundtjänst...

Ursprungligen av grismasken:

undrar hur många macsnubbar som sitter redo vid betällarknappen och väntar på att 3 skall erbjuda z1010?

Motorola A835 fungerar minsann kalasbra tillsammans med Mac, men kanske inte lika bra som Z1010'an kommer göra.

Ciryon

Ser fram emot Z1010 gillar den, Sony Ericsson's meny system är riktigt bra! Gillar designen på den också, den första riktigt snygga 3G telefonen.

/Stefan

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-05-18 23:07

Är det nån som har lite koll vad gäller 3G abb om man hellre vill köra datatrafik. Jag är inte det minsta intresserad av videotelefoni och pratar bara lite. Men jag vill kunna använda datorn och surfa och tunnla vissa saker när jag är på språng, med bluetooth inte kabel.

1
Bevaka tråden