Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dag ????-bilderna

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-03 16:53

Bilden längst upp som byter utseende är en rolig grej tycker jag, men snart har man sett alla och då blir det tråkigt. Låter lite skumt kanske men kan man inte lägga in många fler bilder, så det blir lite mer variation och nöje?

Japp - det ska fixas. Lägger det till min att-göra-lista

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-03 17:03

Jättebra!

Det är såpass mycket arbete per bild att vi tyvärr inte har fått in mer än 30 stycken hittills. Få bilder som dessutom fungerar i den aspect-ratio:n.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-05-08 15:07
Ursprungligen av Mats Björnström:

Det är såpass mycket arbete per bild att vi tyvärr inte har fått in mer än 30 stycken hittills. Få bilder som dessutom fungerar i den aspect-ratio:n.

Ja, det är ju widescreen i kubik. Vet hur svårt det är, gjorde en webbsajt i höstas med bilder i liknande format. Det är inte helt enkelt att få till det snyggt...

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2004-05-15 16:30

Man blir VERKLIGEN trött på de där gubbarna på bilderna, antar att man ska tycka de är coola, effekten blir den motsatta när man gång på gång får nån pajsare som skålar i nyllet med samma dimmiga flin varje gång.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-05-15 17:03

Man kan ju faktiskt stänga av bilderna om man inte vill se dom. Tryck på lilla ikonen med ett minustecken uppe i högra hörnet.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2004-05-16 20:39

Ahhh! Vad bra!

Synd bara att den verkar ladda bilderna ändå.

Sitter med 56K modem och 99mac är tyvärr ganska tungladdat.

Intressant kritik rana, jag ska undersöka om det finns en möjlighet att lansera ett 'light' skin utan särskilt mycket grafik för de med modem och dylikt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-17 10:19

Själv hade jag missat det lilla minustecknet för att ta bort bilden. Jag satt och irriterade mig på att behöva scrolla ner till innehållet på varje sida. Personligen tycker jag att en forumsajt ska satsa på innehåll i första hand (dvs. inläggen), och utsmyckning (dag xxxx-bilderna) i andra hand. Det ska vara lätt att se innehållet utan att behöva scrolla.

Jag lägger en mycket tacksam röst på en "light"-version av skinnet, trots bredband.

1
Bevaka tråden