Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

klippa av skärmen på imac g4

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-08 16:44

Sedan en tid tillbaka är skärmen på min iMac G4 slut och nu funderar jag på att plocka bort den döda skärmen för att datorn ska bli mer lättförflyttad.

Problemet är dock att skärmen är ansluten till datorn med en en klase små vita kablar och det rör sig knappast om någon smidig kontakt att bara rycka loss. Vågar man klippa av dessa kablar, eller hur ska jag ta mig till?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-08 16:58
Ursprungligen av equip:

Sedan en tid tillbaka är skärmen på min iMac G4 slut och nu funderar jag på att plocka bort den döda skärmen för att datorn ska bli mer lättförflyttad.

Problemet är dock att skärmen är ansluten till datorn med en en klase små vita kablar och det rör sig knappast om någon smidig kontakt att bara rycka loss. Vågar man klippa av dessa kablar, eller hur ska jag ta mig till?

Det är bara att ta en häcksax och kapa av dem. Tjopp, tjopp. Och skulle det inte fungera kan du använda datorn som blomvas eller lampfot.

Ingen aning egentligen, googla runt lite vettja.

Jag tror inte att det är en bra idé att klippa av kablarna med en häcksax. Generellt bör man inte försöka fixa elektriska installationer med den sortens verktyg, risken för brand etc är ju inte negligerbar.;)

Det borde teoretiskt sett gå att försiktigt avlägsna kablarna från den punkt där de är monterade i datorn, men jag tror att en servicemanual vore det bästa, förhoppningsvis med en instruktion över hur man byter skärm.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-14 20:02

Varför inte fixa "backlite":en istället?

1
Bevaka tråden