Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-14 12:50

Har haft problem med min airport. Sändningen upphör med jämna mellanrum. Jag har redan lämnat in den på lagning 2 ggr men blir inte bättre. Det händer ungefär 10 ggr om dan (inte speciellt kul) någon som vet hur jag ska göra?

Jag har haft samma problem med min Netgear. Det löste sig dock (3 dagar utan avbrott ) när jag bytte kanal. Om du har DECTtelefoner kan de störa så att problem liknande de du beskriver uppstår.

  • Medlem
  • 2004-05-16 10:45

Internetleverantör? Hur är basstationen konfigurerad? Provat bryggläge? Ställt ned DHCP-lease-tiden?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-16 10:56

Ja jag har testat att köra med bryggläge och då pajjade den helt :/ ...e inte så haj på det där....ska testa ställa ner DHCP-lease-tiden.....vet inte om jag har DECT telefon men jag ska kolla upp det....Tack!

DECTtelefon = trådlös telefon. Min router stod defaultinställd på kanal 11. Jag har bytt till kanal 4 och det gjorde en ruggigt stor skillnad. Kortet byter automatiskt efter det som routern har, så det behöver du inte oroa dig för.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-17 08:15

OK! hade trådlösa förut men tog bort dom för länge sen och det hjälpte inte, kanske har pajjat airporten för evigt. Testade att byta till kanal 5 men de gick inte bättre det häller, ska testa 4 när jag kommer hem.

1
Bevaka tråden