Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

grafikkortsrockad: quicksilver->MDD?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallojsan!

Har en Mirrored drive doors 1.0x2 GHz G4 med ett ATI 9000 i, tänkte ta det kortet och sätta i min 733 MHz G4 vars geforce2mx kort åker tillbaks i MDD'n (den står som server o behöver knappt nån grafik...) Skulle det funka? var svårt att hitta drivrutiner till 9000, eller det kanske finns med i Panther om man nyinstallerar samtidigt?

tacksam för svar!
Underdånigast, Unge herr Olsson

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-12 18:22

Visst funkar det! (för det är väll inte ADC-skärm kontakt på någon)?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-12 18:25
Ursprungligen av hugg:

Visst funkar det! (för det är väll inte ADC-skärm kontakt på någon)?

Det funkar med ADC-kontakt också, hade för mig att quciksilver inte stödde det, men det gör den.

Men varför inte ha den snabbate burken som klient & den klenare som server, kör du bara ett par klienter mot 733an så pallar den lätt. *nyfiken*

Ursprungligen av hugg:

Det funkar med ADC-kontakt också, hade för mig att quciksilver inte stödde det, men det gör den.

Men varför inte ha den snabbate burken som klient & den klenare som server, kör du bara ett par klienter mot 733an så pallar den lätt. *nyfiken*

Supernice, tack för svaren!!

Nja, alltså, den står som server till 6 datorer som alltid används och så ytterligare 5-6 ofta använda...

hmm, vad är det som avgör hur många "klienter" en server pallar? är det enbart processorn?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-12 20:53
Ursprungligen av SperrFeuer:

Supernice, tack för svaren!!

Nja, alltså, den står som server till 6 datorer som alltid används och så ytterligare 5-6 ofta använda...

hmm, vad är det som avgör hur många "klienter" en server pallar? är det enbart processorn?

Det är främst cpu och nät-kort. Jag tror inte att det blir några problem att ha 733an som server, prova! tror inte du märker någon större skillnad. Nu är jag ganska grön på mac, men jag körde en G3a 300Mhz med 512MB med OSX Server & Active directory mot 1 mac klient & en PC + FTP server, funkade fint!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-12 20:57

Vad använder du servern till? Filserver enbart eller?

Kolla http://99mac.se/forum/showthread.php?t=44657

Klart klenare maskin där!

I min MDD med ATI 9000 kort samt Panther använder sig OS:et av drivrutinen för ATI 8500...
Man kan oxå hämta senaste drivrutinen för samlade kort under osx på http://www.ati.com men dessa är nog bara nödvändiga om du spelar vissa spel annars funkar det bra innan

1
Bevaka tråden