Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Portar på iBook G4 12?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar lite på en sånn där ibook g4 och då undrar jag:

1. Går det att koppla in min nuvarande skärm? (Hyundai Q17s med vga och dvi)

2. Kan jag koppla ibooken till tv:n för att se på film?

3. Om jag vill lana med mina pc-kompisar, finns det då några spel som fungerar?

Mvh Erik

  • Medlem
  • 2004-05-10 19:41

1. Jag är ganska säker på att iBook har vga port.

2. Antingen ingår det en dongel eller så får du köpa till en för några hundra för att få ut S-Video, RCA till TV´n

3. UT2002 och Quake 3 fungerar vet jag, HL finns dock inte till mac.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-11 11:00

Det finns även många fler spel skall tillägas!

VGA-adapter ingår

S-videoadapter kostar ett par hundra

Med ScreenSpanning Doctor låser man upp videokortet till att visa större och fler upplösningar på externa skärmar och då kan man även stänga av skärmbildsdubblering.
(Då blir den som en PowerBook, nästan) Mycket lätt installerat. Jag har använt det på min 12" i några månader nu utan problem. Utan hacket är det bara 1024x768 som gäller. iBook G4 finns med i listan över kompatibla datorer.
Här finns det: iBook Screen Spanning samt ett forum

Ursprungligen av spockeroid:

3. Om jag vill lana med mina pc-kompisar, finns det då några spel som fungerar?

Det mesta finns, utom HalfLife/Countrystrike...

Se listan över kommande/nyss släppta spel här: http://www.insidemacgames.com/misc/release_dates.php

//MVH Andersson (som ska beställa en iBook G4 så snart ekonimin räcker till)

  • Medlem
  • 2004-05-11 14:34

funkar screen spanning doctor till nya ibook 12" med 1 ghz?

Undrar jag oxå.. fick min iBook 1Ghz idag, men vågar man sig på detta?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-11 16:46

Verkar som om det funkar på den senaste versionen av iBook.
http://rutemoeller.com/mp/ibook/forum/viewtopic.php?t=174

ska testa det sen då Är det något speciellt jag ska tänka på eller är det bara att klicka ja på allt?

Ursprungligen av macgunde:

ska testa det sen då Är det något speciellt jag ska tänka på eller är det bara att klicka ja på allt?

Ja, Ja på allt! Men jag skulle inte ge mig på "Clamshell Mode" för då tror jag den blir för varm.

Vad är det för nåt?

Du kan söka här, det har diskuterats i typ samma trådar som SSD, men det handlar om att bara använda en extern skärm och fälla ner locket. Den interna skärmen släcks men finns sas kvar. Problemet kan vara att det blir varmt. jag har inte testat och kommer inte att göra det heller.

Ser ingen vits i det och om man dessutom riskerar att överhetta sin lilla vita pralin så är det ju inget att använda alls.

Ja det verkar ju bra, CS är jag glad om jag slipper. Så mycket spelar man ju inte så det räcker nog med warcraft 3 och ut2004, men orkar en ibook g4 med säg 512 i ram med ut2004?

Och en fråga till, låter den mycket?

Sitter här på jobbet och övar upp mig på mac med en ibook g3 av äldre modell så kan jag göra en switch till hösten om jag behöver en bärbar när jag ska plugga

Mvh Erik

1
Bevaka tråden