Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

billig handdator som synkas smidigt med macen sökes..

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-10 11:53

Jag letar efter en billig handdator som jag kan lagra massor av adresser i och framför allt som jag kan ha en bra kalender i som går att synka mellan min dator (iBook G4) och min t610..

rent tekniskt sett så behöver det inte vara det bästa som finns, billigt är bra....

Läste något om att Palm skulle sluta supporta mac, går de senaste Zire-modellerna bort då eller?

Pocket PC, fungerar det bra med macen?....

frågorna är många....hoppas svaren är det me

//Tomas

  • Oregistrerad
  • 2004-05-10 12:16

En Palm med blåtand kanske (inte så billigt) om du ska prata med T610an, annars så vilken billig Palm som helst.

För Pocket PC så måste du ha programvara från Mark/Space

  • Medlem
  • 2004-05-10 12:18

Gamla Zire kan du få för en billig peng. Har själv en sådan. Fungerar utmärkt att synca. Jag använder själv bara kalenderfunktionen.

Palm kommer fortsatt att stödja mac.

Tungsten T3 är den bästa om du frågar mig, dock är den väldigt dyr. Om jag vore du skulle jag nog satsa på en begagnad Tungsten T, de borde man få för ett skäligt pris nu. Eftersom du har inbyggd bluetooth tycker jag att du skall utnyttja det.

Du får nya Zire 72 för under 3000.-, den har inbyggd BT. Det är dock mycket pengar. En begagnad Tungsten T hittar du nog mycket billigare.

//fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-11 14:34

Palm är klart störst bland Mac användare. Om det sedan är Apple eller Palm som gör sync-programvaran i framtiden återstår att se. För dagens modeller finns lösningar.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-11 14:39
Ursprungligen av Oloff:

Palm är klart störst bland Mac användare. Om det sedan är Apple eller Palm som gör sync-programvaran i framtiden återstår att se.

Mark/Space tippar jag

Jag fick min Zire 72:a för ett par dagar sedan (3000 inkl.). Den fungerar ypperligt att synka med min G4:a och G5:a. Jag synkar via kabel eftersom min gamla T39:a använder Bluetoothen. Detta innebär att man med en enda knapptryckning (på Ziren) samtidigt kan synka kontakter och kalender på handdatorn, mobiltelefonen, datorn och .mac kontot. Fantastiskt! Det har fungerat klockrent hittils. Det är heller inga problem med att kolla mail och surfa med Ziren och T39:an.

Synkning av mail stöds ej. Det finns en del freeware/shareware som sägs stödja synkning med både Mail.app och Entourage. Jag har dock bara fått det att fungera halvbra med Entourage (använder QueueSync).

Ursprungligen av trissen:

Jag letar efter en billig handdator som jag kan lagra massor av adresser i och framför allt som jag kan ha en bra kalender i som går att synka mellan min dator (iBook G4) och min t610..

rent tekniskt sett så behöver det inte vara det bästa som finns, billigt är bra....

Läste något om att Palm skulle sluta supporta mac, går de senaste Zire-modellerna bort då eller?

Pocket PC, fungerar det bra med macen?....

frågorna är många....hoppas svaren är det me

//Tomas

Gå in på www.tradera.com och sök på "tungsten" . har själv använt palm Tungsten T med min iBook och har aldrig haft problem. Dessutom är Palm Conduit så ruskigt bra att jag inte behövde min iCal längre!

Har sålt min Palm eftersom jag skaffade en SE P900... Palmen blev överflödig!

  • Oregistrerad
  • 2004-06-04 18:15
Ursprungligen av inferno:

Har sålt min Palm eftersom jag skaffade en SE P900... Palmen blev överflödig!

Funderar på att skaffa en P900 men undrar i hög utsträckning alla dess fräcka synkningsfunktioner funkar med macen? Funkar adress och kalenderfunktion tex? Vad missar man som macanvändare jämfört med de som kör P900 mot en pc?

/steff

  • Medlem
  • 2004-06-04 19:51
Ursprungligen av robinsonsteff:

Funderar på att skaffa en P900 men undrar i hög utsträckning alla dess fräcka synkningsfunktioner funkar med macen? Funkar adress och kalenderfunktion tex? Vad missar man som macanvändare jämfört med de som kör P900 mot en pc?

/steff

Stödet i OS X är mycket bättre än stödet i Windows, så du kan vända på frågan och få svaret: enkelhet.

Möjligen finns det någon theme-editor till PC, eller nåt...

Ursprungligen av trissen:

Jag letar efter en billig handdator som jag kan lagra massor av adresser i och framför allt som jag kan ha en bra kalender i som går att synka mellan min dator (iBook G4) och min t610..

rent tekniskt sett så behöver det inte vara det bästa som finns, billigt är bra....

Läste något om att Palm skulle sluta supporta mac, går de senaste Zire-modellerna bort då eller?

Pocket PC, fungerar det bra med macen?....

frågorna är många....hoppas svaren är det me

//Tomas

jag synkar min PocketPC 2003-baserade mobiltelefonhanddatormojäng Qtek 2020 så gott som dagligen via bluetooth till min PB12 och OS X 10.3.4. Programmet som gör det möjligt heter PocketMac Pro och finns här: http://www.pocketmac.net/products/pmpro3/index.html

En recension av programmet kommer i ett kommande nummer (nummer 6 tror jag) av Datormagazin.

1
Bevaka tråden