Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

lås upp nec e616?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-11 01:04

Kan man låsa upp nec e616 själv?

såg en sida som sa:
Lås upp NEC C313, C616 , e616, e313!
(Dock är nedanstående koder mycket beroende på vilken mjukvara du har i din 3G telefon, Trycktill.com har med www.Gsmteknik.se´s (med flera) hjälp fått bekräftat att dessa koder verkligen fungerar på vissa modeller och mjukvaruversioner.)

xxxxxxxx = vilka nummer som helst, siffrorna du anger blir din nya upplåsningskod om du vill byta kort igen.

1. Stoppa I ett 2G kort, typ Comviq, Telia etc
2. Telefonen kommer att visa "Sätt i rätt Simkort"
3. Slå in följande: #4960*xxxxxxxx# + Skicka (Ingenting av det du skriver in kommer att visas i displayen)
4. *4960*xxxxxxxx*xxxxxxxx# + Skicka
5. Stäng av och starta om igen.

Tänk nu på att komma ihåg din kod tills dess att du vill byta kort igen!

men fick det inte att funka... antagligen för att jag inte hajjar vad "+Skicka" betyder.

Kan någon översätta hur man låser upp? Någon som fått det att funka?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-11 01:11

hmm... testade igen... fick det att funka... osäker på vad jag gjorde... tryckte på lur-knappen för "+skicka"
sedan dök det upp en ruta som sa mata in en 8 siffror lång kod... det gjorde jag.. startade om och kör nu telia i min nec lur. hehe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-11 21:46

jag har haft den koden ganska länge men inte fått det att funka, sitter med 3 olika tre lurar, ska testa igen & rapportera!

Man kan ju inte annat än o hänvisa till första inlägget för dom som testat men inte fått det att fungera.
"Dock är nedanstående koder mycket beroende på vilken mjukvara du har i din 3G telefon"

1
Bevaka tråden