Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

goda och dåliga exempel

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

det vore kul att få ta del av folks uppfattning om goda exempel i html-djungeln.
hur bör en snygg och användarvänlig sajt se ut?
Har ni nåra skräckexempel kan ni väl slänga med dom länkarna också.

Resonera gärna kring de guldklimpar och kalkoner ni hittar därute.

Det skall inte se ut som www.aftonbladet.se

Sen skulle jag vilja ha mer feedback, vad är det för sida? Vilken är målgruppen?

Generellt så gäller: Less is more

  • Medlem
  • 2004-05-10 02:34
Ursprungligen av pizzabudet:

Det skall inte se ut som www.aftonbladet.se

Sen skulle jag vilja ha mer feedback, vad är det för sida? Vilken är målgruppen?

Generellt så gäller: Less is more

Aftonbladet.se må vara ful, men den fungerar på målgruppen! Det är inte för intet den är så populär som den är. Aftonbladet har gjort läsarundersökningar som visar att läsarna vill att den ska se ut som den gör och alltid har gjort.

Ful men bra alltså.

Ursprungligen av majk:

Aftonbladet.se må vara ful, men den fungerar på målgruppen! Det är inte för intet den är så populär som den är. Aftonbladet har gjort läsarundersökningar som visar att läsarna vill att den ska se ut som den gör och alltid har gjort.

Ful men bra alltså.

Jag är skeptisk, jag har sett tester på oerfarna surfare som gett andra resultat. Att de som vant sig är nöjd med utseendet, det är ju mindre intressant...

Har fortfarande Aftonbladet som favorit då det gäller att visa hur det inte skall se ut.

Kommer ni ihåg DNet? Värsta exemplet jag kan komma på. Sämst nuförtiden är väl de som i onödan använder frames eller använder java-grejer för sådant som lika gärna kan göras i html.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2004-05-11 11:46
  • Oregistrerad
  • 2004-05-11 16:12
Ursprungligen av Rasmus:

Såg ut som att de var en och samma designer som gjort alla dessa sajter.

det är ju mer eller mindre en och samma designer som gjort dem eftersom alla bygger nån blog-engine. Men snyggt är det!

Jag håller oxå aftonbladet.se som ett skräckexempel och vill helst inte skriva ordet design i samma mening, doh! Men som du säger så kanske den funkar för deras kunder. Ett annat katastrofalt exemple är utsidan.se som tidigare hade ett riktigt bra gränssnitt men har nyligen designat om till nåt slags katastrofalt aftonbladet lookalike - synd. Hade ju vart bra om du på nåt sätt kunde se deras tidigare layout...
dn.se tycker jag är både funtionell och hyffsat snygg. adbusers är även den både funktionell och snygg!

/apans 2 cents

1
Bevaka tråden