Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertera NTFS

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Nu när jag switchat så undrar jag om det går konvertera en NTFS-disk till mac-format (HFS+ ?) på min mac eller min gamla PC (windows XP) ? Disken är en extern 250GB så det går inte backa upp och formatera helt tyvärr.

Tack på förhand
ductic

  • Medlem
  • 2004-05-09 19:57

Jag är rätt säker på att det inte går, men det går att konvertera till FAT32 med hjälp av t ex PartitionMagic (Windows). Helt riskfritt är det dock inte tyvärr. NTFS är så hemligt att i princip bara Bill vet hur det funkar.

Aj, var rädd för det :/ Är inget fan av FAT32 direkt...Sen går det väl inte ha större filer än 2(eller 4) GB ?

Kudos för snabbt svar

  • Medlem
  • 2004-05-09 20:05

Ett bättre sätt är i så fall att lägga över saker på PC:n och Macen (via nätverk), rensa disken och formatera, och sedan lägga tillbaka. Du kan ju packa filer och bränna DVD:er allteftersom.

Det är bara det att 250GB är lite svårt att skyffla, speciellt om man bara har runt 11GB ledigt på andra burken

  • Medlem
  • 2004-05-09 20:10
Ursprungligen av Ductic:

Det är bara det att 250GB är lite svårt att skyffla, speciellt om man bara har runt 11GB ledigt på andra burken

Sluta skriva fåniga meddelanden här, och börja skyffla istället då!

Har du redan fyllt din Powerbook?

Hehe,

har 50GB ledigt här. 11GB ledigt på andra burken. Det är totalt 61GB, vart ska jag skyffla resten?

  • Medlem
  • 2004-05-09 20:21

Det blir 13 DVD. Sedan börjar du om... kanske inte var så smart. Du får nog leta upp någon med en stor disk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-09 20:36

Mac OS X 10.3 Panther läser NTFS utan problem, så du kan enkelt bränna ut dina data på DVD eller på en extern Firewire 800-hårddisk.

1
Bevaka tråden