Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

processor!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-09 16:21

Goddagens.

Jag har fått erbjudande om att köpa en gammal powerbook G3 (tror dom kallas wallstreet) som laddaren pajjat till.
Den har blivit uppgraderad med något "paket" av något slag för nått år sedan så det sitter 30gb hårddisk i den och 128mb ram. Processorn som sitter i har jag ingen aning om hur snabb den är så jag tänke höra om någon av er mac-älskare här kan hjälpa mig lite.

På processorn står det XPC750ARX300LE ovanför kärnan.
På högerkanten står det S23670W001.
På nedre kanten: 72H30E och DEM9806B.

Jag hittar ingen vettig info på google eller altavista och domdära sökmotorerna..

Kör du den med något OS i? I så fall, om du har OS X, välj "Om den här datorn" i äpplemenyn så får du upp all info
Hur man gjorde i OS 9 kommer jag inte ihåg...

  • Oregistrerad
  • 2004-05-09 17:55
Ursprungligen av Kristofer G:

Kör du den med något OS i? I så fall, om du har OS X, välj "Om den här datorn" i äpplemenyn så får du upp all info
Hur man gjorde i OS 9 kommer jag inte ihåg...

Men laddaren är är defekt så jag får inte igång den ju

Du kan nog hitta modellen om du letar här.

Edit: Här kommer du direkt till de modeller som kallas Wall Steet. Det ser ut att finnas tre hastigheter på processorn, men det ger ju en liten fingervisning.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-09 19:26
Ursprungligen av Nicklas Högås:

Du kan nog hitta modellen om du letar här.

Edit: Här kommer du direkt till de modeller som kallas Wall Steet. Det ser ut att finnas tre hastigheter på processorn, men det ger ju en liten fingervisning.

Tack för länken!
Jag tror att ev. kan processorn oxå vara uppgraderad

1
Bevaka tråden