Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport uppdatering - sämre mottagning

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag uppdaterade just till Airport 3.4 i min PowerBook G4 1,25 och till 5.4 i min Airport Extreme basstation. Jag använder en riktad drBott antenn

Mottagningen skulle blir bättre, men har blivit sämre. Förut hade jag två streck på mottagningsindikatorn i menyraden, nu har jag inget. Det finns heller ingen indikation på mottagning när jag tittar i "Öppna internetanslutning". Men någon mottagning måste det finnas, jag sitter ju här och skriver nu. Har någon upplevt liknande problem? Kan man göra något åt det?

Tack på förhand
Bengt Renander
.

  • Medlem
  • 2004-04-26 12:24

Det kanske bara är pinnarna, och inte själva mottagningen som har påverkats? Två pinnar är ju också dåligt... du kanske ska försöka meka lite med placeringen?

Om du kollar på diskussionsforumen hos Macfixit och Apple ser du att massor av människor har fått samma problem. Själv råkade jag ut för den andra varianten, dvs mottagningen försvinner helt efter några minuter. Omstart krävs för att få tillbaka anslutningen. Jag fick nedgradera till 3.3.1...

På plats med en varning?

Efter att ha läst på Macfixit om alla som haft liknande problem som jag är det kanske på sin plats att varna för Airportuppgraderingen till 3.4.

Finns det någon som fått det att fungera bättre med den nya versionen?

Allt gott
Bengt Renander

Faktum är att min Airport-anslutning funkar ännu bättre efter uppdatering till 3.4. Jag har basstationen högst upp i ett trevåningshus och hade tidigare problem på nedersta våningen (sovrummet, betong i taket) men har nu minst "tre pinnar" och har kunnat surfa obehindrat sedan uppdateringen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-04-26 15:29

Bandbredd?

Det verkar vara problem med bandbredden. Pröva köra flera nedladdningar samtidigt eller slå på ett P2P-program. Då tvärdör åtminstone min PBs AE-koppling. Starta om datorn hjälper, och det fungerar bra (singnalstyrkan kommer efter ett tag, åtminstone "pinnarna" i menyraden) så länge jag inte ägnar mig åt bandbreddskrävande saker vill säga.

Inte en prick, men här är jag ändå.

Jag har inte ens en pinne av fem i menyraden som indikerar mottagningssignal och ja har faktiskt inte en enda prick av de femton som finns i "Internetsanslutning". Men jag sitter här och skriver på 99mac ändå. Ja, något skumt är det definitivt med Airportuppgraderingen.

Har någon sett någon kommentar från Apple?

Nu är det bra igen

Jag har just installerat den nya uppdateringen 3.41 och allt fungerar som vanligt igen. Kanske rentav lite bättre mottagning än tidigare.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-05-05 18:08

Var länge sedan jag "vandrade" runt med min pb men gjorde det idag och insåg att mottagningen blivit kass jämfört med tidigare...Funderar nog på att nedgradera, hur gör man det?

Har du installerat 3.41? Jag har bättre mottagning än någonsin nu. Både från basstationen och via DrBott antennen.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-05-05 20:08

Japp det har jag. Har bättre indikering än tidigare men så fort jag är mer än 5-6 meter iväg från basstationen så tappar den kontakten..Misstänker verkligen uppdaterinen då jag utan problem kan ansluta till min hp skrivare på övervåningen..

Bra fråga!
Hur nedgraderar man ?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-07 17:38

Problem med MSN också

Min filöverföring med MSN har inte alls funkat på sistone, det går mellan våra två datorer men inte ut i den stora världen. Jag tror att det är Airportens fel. Det har funkat tidigare men efter uppdateringen till 3.4 så har det inte funkat. Annars verkar det osannolikt att både jag och pappa har ändrat samma inställningar på båda macarna oberoende av varandra.

Jag försökte nedgradera men det stod bara något i stil med "upgrade not needed" i inställaren.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-05-08 17:50

Ok, någon som kan förklarar hur man nedgraderar?

Airport

Jag har oxo tappat en pinne, iof så har jag en stationär iMac men ändå...

  • Medlem
  • 2004-05-08 19:14
Ursprungligen av Robban B:

Ok, någon som kan förklarar hur man nedgraderar?

Se här: http://homepage.mac.com/fishsun/articles/uninstall_airport34.htm

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-05-08 19:58

Tackar, har nu gjort nedgradering till 3.3 och det fungerar fint, dock så testade jag även att stänga av störningskompensation och det blev det helt funkis, så nu sitter jag här i soffan igen och skriver detta
Även med nedgraderingen så tyckte jag inte att jag hade samma mottagning som jag haft tidigare, men utan störningskompensation så blev det bra.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-05-08 18:53

Det konstiga är att jag nu har fullt antal pinnar när jag har datorn någon meter ifrån basstationen jämfört med tidigare då jag saknade ett par men istället kunde röra mig fritt i huset..

1
Bevaka tråden