Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tji BBC

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Helt plötsligt kan jag inte lyssna på BBC's internetsändningar. Det verkar saknas någon slags plugin och jag blir inte klok på vilken. Däremot har jag inte nånna problem till å lyssna på sr.se.

Funkar det för er?

Jag kör Firebird och det fungerar, men jag fick ett meddelande att jag skulle uppdatera RealPlayer. Jag klickade ja på den frågan och Real startade automatiskt. Sen fick man trycka på play i Real så laddade den hem den saknade komponenten. Lyssnar just nu faktiskt.

Ursprungligen av whoami:

Jag kör Firebird och det fungerar, men jag fick ett meddelande att jag skulle uppdatera RealPlayer. Jag klickade ja på den frågan och Real startade automatiskt. Sen fick man trycka på play i Real så laddade den hem den saknade komponenten. Lyssnar just nu faktiskt.

Jag försökte också med både Firefox och explorer men när jag skulle uppdatera möttes jag hela tiden av den här skylten

Underligt det gick bra för mig... lyssnar just nu på Go Digital

jag har försökt slänga ut realone några gånger och installerat på nytt, utan resultat. Eftersom jag får samma problem med andra webläsare verkar det ju inte vara någon mening me å slänga ut Safari heller....

Man kan spela upp Real filer med nyaste Windows media player för Mac, har du testat med den?

Ursprungligen av whoami:

Man kan spela upp Real filer med nyaste Windows media player för Mac, har du testat med den?

Men hur tusan instruerar jag webläsaren att spela upp filen med nåt annat än Real? Det verkar ju inte gå å ladda ner filerna innan man lyssnar på dom...

nix. jag testar!

Hmm, nä... Men om du slänger ut Real för femtielfte gången och testar så bör WMP spela upp filen. Jag har gjort så ett antal gånger med SR:s Real filer. Och då inte frivilligt! WMP har istället på typiskt Microsoft maner själv lagt rabarber på uppspelningen, fast jag inte själv har valt detta.

Jag har haft exakt detta problem med SR och RealOne. Spelarfönstret säger "Stopped" och att det saknas en plugin. Uppdatering hjälper inte. Har slängt Real och installerat nytt - ibland fungerar det, ofta inte. Jämför med kollegerna, vissa har problemet och andra inte.
Min slutsats, baserad på åratal av tidigare strul, är att det är Real det är fel på. En hopplöst instabil spelare som jag önskar bara kunde försvinna.

fan, nu börjar det strula med sr.se också. Funkar det med äldre versioner av Realone (före v9)? Någon som vet var man hittar en sådan i såna fall?

lösningen, mina herrar, ligger i att man resettar RealOnePlayer

1
Bevaka tråden