Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage Indexing

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

Andvänder Entourage email klient från M$, och upplevde precis ännu ett problem :
Under nedladdningen utav ett antal email så krashade programmet, och detta hände precis innan den hann med att köra en index update av sin mail databas ( "så att mailen faktiskt dyker upp i inboxen" ) - den verkar göra det efter fyra nedladdade emails, eller när nedladdningen utav emails är klar.
När jag startade upp programmet ifrån krashen så hade jag med andra ord förlorat tre email PGA att programmet inte gör aktiv uppdatering utav sitt matrial.
Datan blev nedladdad, och förmodligen sitter den i en temp fil någonstans och man kanske kan handbegriplligt åtminstone accessa den och se vad mailen innehöll, och vem vet, man kanske t o m kan importera dom som text filer in till Entourage (överambitiöst med tanke på hur otroligt "väl" Entourage gör det *drypande sarkasm*).

Min fråga är :
Är det någon som vet var den "förlorade" mail datan kan ligga ?

Jag har svårt att tro att den dumpades i o m krashen, men det är en möjlighet att dom har valt, i sin ignorans, att andvända en sådan teknik för mellanlagringen utav mail-data.

Anyone ?
-Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-07 21:57

Ligger inte mejlet kvar på servern då? Det beror förstås på hur du har ställt in programmet. Annars kan jag verkligen rekommendera ett byte till Mail.

Jag har bytt från Entourage till Mail och tillbaka till Entourage. Detta eftersom Mail inte hämtade alla brev, utan ett gäng låg kvar på servern. Detta hände aldrig med Entourage och även om jag i största möjliga utsträckning vill göra mig av med MSprodukter litar jag helt enkelt inte på Mail. Jag har en bekant som har råkat ut för samma sak och bytt tillbaka till Entourage, så det är knappast ett unikt fel.

Nep, jag har valt pop3 och att ta bort emailen efter nedladdning. Och innan du påpekar att det inte är så vidare smart så kan du känna dig trygg i att jag redan har tänkt "nu, johan, ifall du inte hade ställt in att den skulle ta bort efter nedladdning eller kanske t o m kört imap så hade du inte haft detta problemet din dummer.", så "way ahead of you".

Oturligt nog så är inte imap så vidare effektivt många gånger, och jag handskas med ganska så stora emails och det skulle inte precis snabba upp min arbetsrytm.

Betrf. att behålla emailen på servern, jag mottar cirka 80-100 emails om dagen = 20 meg eller så och vi har enbart 50 meg reserverat till våra mail behov f ö n på den servern. Blir annat nu när vi byter till en inhouse maskin.

Nåväl, ifall någon har några idéer hur jag ska få tag på mina förlorade godbitar (inga perversa tankar nu, duh!) så säg till

Att lita på Entourage är nog lite som att lita på en prärrie varg som säng kamrat. Går så bra så så länge som den har ätit för dagen och är mer eller mindre i koma från att ätit stora mängder kött.

Mail gillar jag inte PGA utseende, att den inte har alla funktioner, och det att det är ett helsike att migrera 8 gig av emails. Mail rules osv ska vi inte ens gå in på.
Annars så är det så klart att man vill ha ut allt m$ och in med Apple.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-05-08 07:53

Det kan hända att Entourage kraschar när den indexerar vissa spam (antagligen med nåt virus). Detta haver hänt mig en gång (på fyra år), men då låg det elaka mailet kvar på servern ändå. Så det var bara att rensa bort skräpet där, och starta Ent igen, så funkade den hur bra som helst.

Det framgick inte om du faktiskt kollat på servern, utan verkar som om du dragit slutsaten att det inte finns kvar ändå. Har du kollat och rensat?

Jag har kollat på servern, och dessvärre så hann Entourage att deleta dom meddelanden som den hade laddat ned.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-05-08 11:11

Har du provat bygga om databasen? (Håll ned alt eller Ctrl eller Cmnd, jag minns inte vilken) när du startar Ent.
Eller kolla här: http://www.entourage.mvps.org/
Eller fråga på entourages newsgroup (antingen via en browser och http://support.microsoft.com/newsgroups/default.aspx?NewsGroup=microsoft.public.mac.office.entourage&SLCID=US&ICP=GSS3&sd=GN&id=fh;en-us;newsgroups
eller med en newsreader (till exempel Entourage, hehehe) till news.microsoft.com och leta reda på gruppen som heter microsoft.public.mac.office.entourage

Danne

He he...

Snacka om ironi. Igår tyckte jag att Entourage var "the way to go", men idag dör sk*ten så fort jag försöker hämta min post. Har prövat att bygga om databasen, men det funkar inte. Har migrerat till Mail trots farhågor om att en del post blir kvar på servern (får väl göra stickprov på webmailen ett tag). Det var ett år sedan jag prövade senast, och det har ju hänt en del sedan dess, så vi får väl se hur det går.

1
Bevaka tråden