Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NEC616 och Memorystick

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När man browsar memorysticket via telefonens menyer så finner man ju div intressanta mappar. PIM, kalender osv. Så frågan blir ju, kan man via ett memorystick lägga in kontakter o dyl från sin Mac på ett enkelt sätt (iSync lär ju inte bli aktuellt men iaf), o sen köra in kortet i telefonen o vips har man den "syncad".

En stor fördel skulle ju bli att man kan firmwareupg sin telefon när som utan att man sumpar allt.

Någon som testat el lyckats med detta?

Det är jättelätt att lägga till adresser i PIM mappen.
Man kopierar bara alla adresser rakt av. NOT!

Man måste göra ett Vcard i taget och spara på minneskortet. Och samma tillbaks....

Vill du göra backup - stoppa in ett gammalt SIMkort och kopiera till det, det går att göra batchvis.
Du måste givetvis låsa upp telefonen först, men det är gjort i en handvändning. Se annan tråd i detta forum för info.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-07 17:53

Om man kan få upp kortet på macen så är det ju en lätt match, är det inte bara att markera alla kontakter man vill ha i adressboken och dra dem till mappen?

jag har faktiskt ingen aning, därav min fråga
Men är det samma format som Necen kan läsa vore det ju underbart.
Skulle ju vara intressant med någon som testat.
O till davgra; det var inte från telefonen jag ville flytta saker utan från datorn -> telefonen.

1
Bevaka tråden