Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gemensamt köp av Virtuoso MC-500

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon mer som är intresserad av att köpa en Virtuoso MC-500?

Vad är en Virtuoso MC-500?
Det är en ny "video" för strömmande video/bilder/musik från datorn till teven. Den funkar nu också från Macen till teven. Lär mer...http://macworld.idg.se/

Posta ett meddelande, så får vi se om det finns något intresse i Göteborg! (eventuellt kommer Macoteket ta in produkten, men det kanske tar tid)

Pris: mellan 1700 och 2000 SEK (exklusive frakt)

EDIT: pris, macoteket

Senast redigerat 2004-05-10 14:18

Är 801.11b inbyggt från början, eller måste man he en PC-card eller liknande för att kunna använda sig av det? Dessutom borde 801.11b vara lite i det långsammaste laget för att strömma media? Har någon testat en IRL?

Ursprungligen av whoami:

Är 801.11b inbyggt från början, eller måste man he en PC-card eller liknande för att kunna använda sig av det? Dessutom borde 801.11b vara lite i det långsammaste laget för att strömma media? Har någon testat en IRL?

Det är inget inbyggt, men i maualen finns en lista på alla kort som fungerar och som har testats.
Japp, 801.11b ska räcker till om du har full signalstyrka. Men eftersom jag inte testat den sjäv kan jag inte svara på ur pass dålig signalstyrkan kan vara för att det ändå ska fungera.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-11 23:49
Ursprungligen av whoami:

Är 801.11b inbyggt från början, eller måste man he en PC-card eller liknande för att kunna använda sig av det? Dessutom borde 801.11b vara lite i det långsammaste laget för att strömma media? Har någon testat en IRL?

För mp3 och dylikt funkar det ju utmärkt, det som det inte håller för är ju mpeg-2 i full sprätt.

PC Card behövs.
"PCMCIA Card Slot for 802.11b
Click here to view list of compatible 802.11b Wireless LAN cards"

Här http://www.neuston.com/forum/forum_topics.asp?FID=4 finns ett forum som hör till produkten. Det går säkert att få någon form av uppfattning om hur bra produkten är där.

Vekligen en pryl för 99mac att testa, och det fort. Annars får man väll läsa om den i M3 eller någon annan PC magazine.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-10 17:13

Jag är intresserad.

kul... började nästan tro att jag var ensam om att tycka att det var/är en bra pryl *ler*

hoppas på att det finns några fler intresserade efter att Macfeber skrev om denna tråd

jag tror jag köper denna enbart för suget att testa den..!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-11-15 10:57

Någon som har köpt den här ännu?

Det går att koppla till adapters som ger 801.11g.

Någon som köpt MC-500 ännu?

Edit: Såg att åtminstone en person har det

1
Bevaka tråden