Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook på vög från Taipei, nu jagar jag minnen.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!

Fick ett mail från Apple att min iBook är monterad och skickad från fabriken.

Funderar på att beställa ett 512 minne nu på direkten i förebyggande syfte.

Hittade det här på komplett.se,
http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=27630&t=2062&l=2&AvdID=1&CatID=17&GrpID=20&s=pl

Är det rätt minne till en iBook G4 800mhz 12" ?

Vet ni om det finns att få tag på billigare någon annanstans inom Sveriges gränser?

Kom på ytterligare en fråga! Vad ska jag tänka på när jag köper en accesspunkt/brygga till mitt airport-kort? Har 10MB BBB och kommer ej att behöva nyttja "extreme" funktionen.

Vilken accespunkt är bäst och billigast?

tack för hjälpen!

/David , Switcher

jag är också på jakt efter 512 minne och Trådlöst punkt :)...
så folks hjälp uss!!

Ursprungligen av Wallsten:

Tja!

Fick ett mail från Apple att min iBook är monterad och skickad från fabriken.

Funderar på att beställa ett 512 minne nu på direkten i förebyggande syfte.

Hittade det här på komplett.se,
http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=27630&t=2062&l=2&AvdID=1&CatID=17&GrpID=20&s=pl

Är det rätt minne till en iBook G4 800mhz 12" ?

Vet ni om det finns att få tag på billigare någon annanstans inom Sveriges gränser?

Kom på ytterligare en fråga! Vad ska jag tänka på när jag köper en accesspunkt/brygga till mitt airport-kort? Har 10MB BBB och kommer ej att behöva nyttja "extreme" funktionen.

Vilken accespunkt är bäst och billigast?

tack för hjälpen!

/David , Switcher

Minnet ska funka enligt www.crucial.com. finns säkert något billigare nånstans i Sverige bara att söka.
Billigaste "airportlösning" är D-Links externa USB stick kostar under 400:- + basstation runt 600:-
men bäst och enklast är nog ändå apples egna Airport.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-02-12 08:56
Ursprungligen av Wallsten:

Vad ska jag tänka på när jag köper en accesspunkt/brygga till mitt airport-kort? Har 10MB BBB och kommer ej att behöva nyttja "extreme" funktionen.

Vilken accespunkt är bäst och billigast?

MR814 från Netgear är en trådlös router som fungerar bra med BBB och OSX. Är det verkligen en renodlad accesspunkt du söker så har säkert Netgear sådana i sitt sortiment med. MR814 kostar 656:- (inkl moms) hos Dustin.

olov

Beställde ett 512 Twinmos sodimm från komplett idag.. kostade ca 1000. Inte billigast men jag handlade fler skare från dom så det blev billigare i längden!
Hoppas bara minnet funkar som den ska!

  • Medlem
  • 2004-05-06 20:03
Ursprungligen av MarMan Hollow:

Beställde ett 512 Twinmos sodimm från komplett idag.. kostade ca 1000. Inte billigast men jag handlade fler skare från dom så det blev billigare i längden!
Hoppas bara minnet funkar som den ska!

Funkar det med Twinmos för dig?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-10 09:29

har själv en PB 12" och en DLink 624+ wireless router.. fungerar utmärkt.. fungerar även väl på DLink 614+..

Det ska ju kvitta vilken accesspunkt du har.. bara den följer 802.11x standard!

Tycks som om det varit problem med minnen till nya ibooken. Tom. Macotekets första sändning Mac certifierade minnen var dåliga. Tydligen så funkar inte allt bara för att det på¨papperet är rätt minne..

1
Bevaka tråden