Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjäp med USB minne

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-05 16:41

Har nyligen köpt ett USB Flash minne. När jag matar in det så kommer det upp två enheter en på 1,4 MB och en på 128 MB, vilket känns lite onödigt och irriterande eftersom man bara använder den på 128 MB. Går det att radera den på 1,4 MB så att den inte dyker upp varje gång jag matar in minnet ?

Haha - det var som tusan. Kan du inte bara radera minnet helt (formatera?) så fixar det sig.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-05 18:39

I skivverktyget får jag upp de två enheterna men när jag skall markera dom så går det bara markera en åt gången ... Det går att formatera dom var för sig ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-05 18:48

Radera med Skivverktyg. Markera hela enheten (se bilden) och klicka på Radera. Välj Mac OS Extended (journalförd) om du bara tänker använda USB-minnet med Macar eller DOS-filsystem om du tänker använda det med både Mac och PC.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-06 00:15
Ursprungligen av Mondo:

Radera med Skivverktyg. Markera hela enheten (se bilden) och klicka på Radera. Välj Mac OS Extended (journalförd) om du bara tänker använda USB-minnet med Macar eller DOS-filsystem om du tänker använda det med både Mac och PC.

Har provat så men det kommer bara fram en ny (tom) enhet fler förslag ... ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-06 01:05
Ursprungligen av Dan:

Har provat så men det kommer bara fram en ny (tom) enhet fler förslag ... ?

Det var väl själva f-n. Radera enheten på en PC då!

RTFM. I den finns det med största sannolikhet information om hur den lilla switchen ska stå (utan att veta det säkert, så gissar jag att det sitter en pytteliten sådan på sidan av minnet). Tejpa därefter över den i rätt läge. Det kan också vara så att Du måste uppsöka en PC för att få bort den lilla partitionen, för att sedan formattera den på en Mac i HFS+, eller vad Du har för önskemål ang. kompabilitet med PC.

Jag har samma problem, och jag har inte lyckats ta bort det. Har formaterat om den stora enheten i olika filsystem från Macen och även försökt från PC.

Den mindre enheten syns inte på en vanlig XP-dator. Den innehåller en drivrutin och en manual i mitt fall. Det går ju att leva med så för mig är det inget problem.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-06 14:06

Ja jag provade på PC också men det fungerade inte, så det är väl någonting som man får leva med ...

1
Bevaka tråden