Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Roliga hostingtjänster?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det hade varit intressant att höra era önskemål kring server/hostingtjänster som saknas i sverige. Ju mer unika desto bättre.

- Glöm priset för en gång skull.
- Allting grundläggande som php, mysql, asp, mssql osv behöver ni inte ta upp.

Exempel:

- Webtrendshosting (logganalysator deluxe etc
- Bloghosting (pmachine, typepad, movable type etc)
- Forumhosting (vbulletin, infopop etc)
- Shophosting (kom med förslag)
- PHP-hosting med Zend Performance Suite
- Bannerhosting (phpads)
- FileMaker Pro hosting
- Lasso
- Microsoft Exchange Server
- Microsoft Project Server
- Microsoft Commerce Server

Kom med förslag!! Gärna ovanliga och roliga förslag

Kom på några till:

- Quicktime Streaming Server
- Adobe Acrobat Distiller?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-05 22:00

Kanske lite 'B', men : WAP-hosting?

(Ja, jag vet… det går lika bra att göra hemma, men det går ju mycket av det uppräknade oxå…)

WAP? är det inte snart dött? tycker jag det borde vara iaf

kanske man kan tänka sig att folk gillar att kunda slänga upp saker med ett enkelt klick. dvs vanliga människor som inte orkar sitta pilla med ftp och configfiler osv, utan snabbt vill kunda välja några produkter, tex en blog och ett forum, klicka, och blam! det finns där, redo att använda. Kanske tillsammans med ett antal "custom made" templates till varje "system" som mervärde..

  • Oregistrerad
  • 2004-05-05 22:20
Ursprungligen av johan dansk:

WAP? är det inte snart dött? tycker jag det borde vara iaf

Bah… prova denhär
(död när jag år ute och cyklar och så)

Ursprungligen av Pär:

Bah… prova denhär
(död när jag år ute och cyklar och så)

vad jag tänkte på var att stort sett alla nyare mobiltelefoner har en relativt ok html läsare inbyggt, och iom man kan skicka olika stylesheets till olika platformer så känns det lite som "a thing of the past", tycker jag iaf, och jag giller ju att tycka ibland

Jo du Martin,

Jag vill ha tillgång till en sådan där tjänst som bl.a Blocket använder sig av där en köpare ringer upp ett betalnummer för att betala för en tjänst eller vara.
Jag vet att den typen av tjänst redan finns men jag skulle kunna tänka mig att både utveckling och drift skulle kunna bekostas av bl.a undertecknad och andra på 99mac som kan ha liknande behov.

Håller just på att utveckla ett system där vi så småningom kan komma att ta betalt för vissa tjänster och då vore det inte helt fel att kunna använda mig av ett betalsystem som ägs av någon form av ekonomisk förening som jag och övriga delägare till självkostnadspris kan använda.

Skall ner till tvättstugan nu innan grannarna klagar så jag hinner inte skriva mer, men du kanske förstår vad jag menar. Återkommer i ärendet.

/Anders

Det finns ingen bra server för fotobloggar i Sverige vad jag vet. Alltså, smidigt gränssnitt för daglig uppdatering av bilddagböcker. Postning via e-mail för mobloggare (mobilbilder).

Kom på några till tjänster:

- Macromedia ColdFusion
- Macromedia Contribute / WEBDAV
- Viruozzo VPS (Virtual Private Server)

- Macromedia Flash Communication Server MX
- Macromedia JRun4
- Macromedia Flex

- Filemaker Server (via VPN?)

1
Bevaka tråden