Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99Mac LAN i Umeå 7-9 maj!

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-05-01 23:21

Nu är datumet spikat!
LAN:et kommer att gå av stapeln Fredagen den 7:e maj kl. 19.00 och vara till Söndag den 9:e kl. 14.00

Lokal: Minervaskolan, Nygatan 47 Umeå.

Här kommer några förhållningsregler som vi alla ska följa för att få vistas på skolan:

- Ytterdörrarna skall hållas stängda, och man ser till att dörren går i lås när man kommer eller lämnar byggnaden. Endast huvudentrén på skolan får användas. Anmälda kommer få ett mobilnummer att ringa till för att bli insläppta.

- Det är förbjudet att vistas i övriga delar av skolan!

- Endast de som anmält sig har tillträde till skolan. Alltså inga som inte är där med dator för att spela och har anmält sig.

- Alla ser till att hålla rent efter sig och inte skräpa ner.

- Tänk på att vi lånar skolans internetanslutning. Ingen olaglig eller otillbörlig verksamhet får förekomma på skolans nät.

Vi får tillgång till en ip-adress av skolan och jobbar på att fixa en router. Switchar får vi införskaffa efter vi har sett hur många vi blir. Airportanslutning kan också ordnas.

Så nu får vi se vad som händer på lanet. Kanske en del turneringar i diverse spel beroende på intresse. Vi kan troligtvis också ordna en projektor att se film på, eller om någon vill ta med en spelkonsol att lira på!

Folk som har anmält sig:

Från 99mac:
xedoz
MMN-o
ThunderMac
TECHNIC
henrikk (tar med sig burk med annat UNIX system)
adurk
MagnusB
Niklas Hjelm Smith (osäker)
sam

Övriga:
Samuel Vilhelmson
Johan Englund

Anmälningar sker till mig på följande adress:
josef.jakobsson@minervaskolan.se

Edit: I och med att detta är ett Mac-lan ser vi helst en någorlunda renodlad skara Mac-användare, men folk med antingen en iPod eller en t-shirt med Steve Jobs' autograf är också välkomna!

Senast redigerat 2004-05-06 23:07

Oj, vad kul. Synd att man åker till Stockholm den helgen. Ska till Sandhamn och festa så det blir nog roligt det också.

/Stefan

  • Medlem
  • 2004-05-02 16:49
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Oj, vad kul. Synd att man åker till Stockholm den helgen. Ska till Sandhamn och festa så det blir nog roligt det också.

/Stefan

Ajdå, men du kan ju alltid tipsa folk du känner om att komma

  • Oregistrerad
  • 2004-05-02 19:38

vi skulle ha vare några fler.

Föresten..ingen som har en bil? Kan få enorma probem å ta mig dit... itne säker på vart minerva är. sedan så käns d lite drygt å måsta gå dit med datorn å skärmen å allt

  • Medlem
  • 2004-05-02 20:03
Ursprungligen av TECHNIC:

vi skulle ha vare några fler.

Föresten..ingen som har en bil? Kan få enorma probem å ta mig dit... itne säker på vart minerva är. sedan så käns d lite drygt å måsta gå dit med datorn å skärmen å allt

ThunderMac håller på att be Björnström att publicera en nyhet om LAN:et på förstasidan så fler ser tråden.

TECHNIC: var bor du någonstans. Jag och ThunderMac m.fl kommer att åka från Umedalen så skjuts bör kunna ordnas om du bor efter vägen.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-03 14:20

Fler ska det väl komma!? Kom igen nu!

Få se om jag kan komma... blir nog tvungen att ta med mig brorsans bärbara då pga att min ibook inte kan spela så mycket spel

  • Medlem
  • 2004-05-03 23:57

Har uppdaterat listan nu, så fortsätt att fyll på gott folk!

  • Oregistrerad
  • 2004-05-04 09:05

Rakans ! Jag skall ned till Umeå idag ... synd att jag far hem innan helgen

Jobbigt, har varken råd eller möjligheten att ta med mig en dator, så även om jag velat komma så är det ganska omöjligt...
Får väl se hur det blir i framtiden på kommande Lan-träffar.

  • Medlem
  • 2004-05-05 16:53

Än är det inte för sent att anmäla sig!

Spelar inte så stor roll vare sig det skulle vara för sent eller inte att anmäla sig, har varken råd eller möjligheten att släpa med mig en dator ner till Umeå eller att ens fara ner dit, annars går det alldeles utmärkt

  • Medlem
  • 2004-05-05 22:48
Ursprungligen av Dave Lister:

Spelar inte så stor roll vare sig det skulle vara för sent eller inte att anmäla sig, har varken råd eller möjligheten att släpa med mig en dator ner till Umeå eller att ens fara ner dit, annars går det alldeles utmärkt

Var i.o.f inte menat till dig, utan mer en ren allmän uppmaning.

Senast redigerat 2004-05-05 23:01
Ursprungligen av XedoZ:

Var i.o.f inte menat till dig, utan mer en ren allmän uppmaning.

Jo, nog förstår jag det
Skrev ändå ett svar

  • Oregistrerad
  • 2004-05-05 21:28

Men vad tusan har hänt med alla dom andra som skrev i den förra tråden!? Har dom fått skrivkramp?

  • Medlem
  • 2004-05-05 23:16

Tja! Vad kul att ni tagit tag i det och att det blir av! Tyvärr har jag aldeles för mycket i skolan nu (snart två tentor) så jag måste tyvärr avstå (jag hade verkligen sett fram emot det här).

Bra jobbat, hoppas ni får skoj!

  • Medlem
  • 2004-05-11 23:56

Nu är lanet över för den här gången. Skoj var det Vi var som mest ca 8 personer tror jag. Nu får vi väl sikta in oss på nästa MacLAN, kanske efter sommaren då man kanske till och med kan få ännu fler att komma.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-12 09:48

Självklart... ska äga er i Halo då också

  • Oregistrerad
  • 2004-05-12 10:50
Ursprungligen av TECHNIC:

Självklart... ska äga er i Halo då också

Hähä! Vänta bara, jag har tränat!

  • Oregistrerad
  • 2004-05-12 16:57

inte jag..meeeen..jag tar er nog igen, hehe...kanske inte bli samma resultaqt bara....kanske blir 15-25 nu iställe för 7-25, hehe

  • Oregistrerad
  • 2004-05-12 17:44

Kul att det blev av, synd att det blev en del annat som kom emellan. Samtidigt är jag glad att jag han med att vara ute lite i helgen, nu har vi ju vinter igen. Man kan ju inleda med en förberedande macPub nästa vända, det brukar ju vara uppskattat. Fotades det något i helgen förövrigt?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-12 18:32

jag tog några vilder med dv kameran..lägger upp en länk senare när jag fått ordning på allt..d filmades även en del..vi får se vad som händer med det matrialet..måste fixa lite utrymme på datorn först

Lät kul! Synd att jag inte kunde komma pga sjukdom och läxor :/

Inga bilder eller filmer?

1
Bevaka tråden