Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia MMS till e-mail

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-04 16:11

Lite förvånda skulle skicka en video snutt från min P900 till mitt mail konto (via MMS, visst jag kan ju maila oxå). Läste medeladet och till min stora förvåning så har Telia koveterat min film snutt från mp4 till ett avi format så quicktime på min Windows burk inte vill spela. Hur kan dom göra så , sickar jag i ett format vill jag ju ha det leverat i det. Och om dom kovterar det varför till avi utav all format? Jag tror ine dom andra opratörena håller på så (åtminståne inte Vodafone).

Det jag funderar på är utifall det är tilllåtet att medelande leverantören får ändra på skickade medelanden ? (tänk om posten skulle skriva om mina brev på ett papper med en annan färg!) Iofs Postlangen eller Telelagen tar väl mer upp att man inte får avlyssna /avläsa medelandet annat än när det behövs .. Hur som hälls ogillar jag det Telia gör..

//Daniel soon switch kankse jag vågar (tar mig råd snarare) efter WWCD

Vad har Telias support sagt?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-04 23:02

Jag har facktiskt inte frågat , har tyvär bara dålig erfrenheter av alla opratöers support oftas vet jag för mycket om problemet så jag blir frusterad över att förklar för 4 olika (dock ofta väldigt trevliga) att ja jag har ställt in min telefon rätt. B ja jag vet hur MMS funkar och det väldigt mycke mer än dom som förklardet för mig. Men varför jag gjorde inläggget var det att jag irriterade mig ganska mycke på prinsipen att gå in och ändra på andra mäniskor medelanden utan att det till för mig som anvädare någon önskad nytta (normal joe XP user gillar det nog .. but I think diffrent Och funderade om någon stött på detta mot sin trevliga Mac just efter som QuickTime inte gillar den avi filen riktigt ..

1
Bevaka tråden