Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spåra försändelse?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

fick meddelande förra veckan att försändelsen iBook skickades den 28/4. Har använt tracking nr från status på TNT (10 första siffrorna) , men det finns inget! Hur fungerar det med försändelser? Ringer de?

T

Tracking-numret verkar inte ha någon motsvarighet till TNT:s system. Jag ringde TNT Sverige och bad dem söka på mitt namn, vilket gick alldeles utmärkt, åtminstone den gången. De hade då varit och försökt lämna paketet, men jag hade inte varit hemma, meddelade den trevliga tjejen i växeln. Men de hade inte ringt till mig vare sig innan eller efter, underligt nog. Därför styrde jag om leveransen till min jobbadress, och min PB 15" (my precioussssss) levererades nästa dag.

Jag tror att det fungerar så här. Datorn byggs och hämtas någonstans (Kina misstänker jag). Den fraktas till Europa och när den väl kommit till Europa lämnas den över till TNT som levererar inom Europe. Först när den anländer hit får den ett TNT-internt spårnummer.

Ursprungligen av Anders Liljeqvist:

Jag tror att det fungerar så här. Datorn byggs och hämtas någonstans (Kina misstänker jag). Den fraktas till Europa och när den väl kommit till Europa lämnas den över till TNT som levererar inom Europe. Först när den anländer hit får den ett TNT-internt spårnummer.

Taiwan är det har jag för mig
och de flesta hamnar hoss tnt i holland innan dom kommer till sverige

  • Oregistrerad
  • 2004-05-03 20:31

Hur som helst så kan TNT byta nummer när det lastas om - men jag vill minnas man kan se övergångar till nya nummer…

Ok, tack. Får hoppas den kommer till helgen.

T

Hur lång leveranstid brukar där vara?

  • Medlem
  • 2004-05-04 00:06
Ursprungligen av Thomas_A:

Hej,

fick meddelande förra veckan att försändelsen iBook skickades den 28/4. Har använt tracking nr från status på TNT (10 första siffrorna) , men det finns inget! Hur fungerar det med försändelser? Ringer de?

T

Här kan du spåra din försändelse innan den dyker upp hos TNT. I fältet för tracking behöver du mata in numret som börjar med 80xxxxxxxx som du har fått i mailet från Apple vid leveransbesked.

P.S. Har min PB 1,5 GHz "stuck in Shangai". :/

Ursprungligen av 3OPAH:

Här kan du spåra din försändelse innan den dyker upp hos TNT. I fältet för tracking behöver du mata in numret som börjar med 80xxxxxxxx som du har fått i mailet från Apple vid leveransbesked.

P.S. Har min PB 1,5 GHz "stuck in Shangai". :/

Tack för länken. Min med fast i Shanghai, De kanske har shanghaiat hela försändelsen??? :eek:

  • Medlem
  • 2004-05-04 01:09
Ursprungligen av pizzabudet:

... De kanske har shanghaiat hela försändelsen??? :eek:

:D:D:D

  • Medlem
  • 2004-05-04 01:14
Ursprungligen av 3OPAH:

...

P.S. Har min PB 1,5 GHz "stuck in Shangai". :/

Inte nu längre. Kolla längst ner på sidan 7 i den här tråden.

Ursprungligen av 3OPAH:

Inte nu längre. Kolla längst ner på sidan 7 i den här tråden.

Kanske min med är på väg då. Hittar bara inte den där rutan som du har skärmdumpat...

departed direct, får mig dock att hoppas...

  • Medlem
  • 2004-05-04 01:41
Ursprungligen av pizzabudet:

Kanske min med är på väg då. Hittar bara inte den där rutan som du har skärmdumpat...

departed direct, får mig dock att hoppas...

"Depatred direct" står det hos mig också om jag kollar på länken som jag har postat ovan. Om jag däremot kollar genom https://store.apple.com/Your/WebObjects/OrderStatusEurope och matar in webbeställningens nummer (som börjar med W) och postnummer i fälten så kommer jag fram till sidan för statusen. Längst ner på den sidan finns det en länk som leder till "rutan som jag har skärmdumpat".

Ursprungligen av 3OPAH:

"Depatred direct" står det hos mig också om jag kollar på länken som jag har postat ovan. Om jag däremot kollar genom https://store.apple.com/Your/WebObjects/OrderStatusEurope och matar in webbeställningens nummer (som börjar med W) och postnummer i fälten så kommer jag fram till sidan för statusen. Längst ner på den sidan finns det en länk som leder till "rutan som jag har skärmdumpat".

Jag beställde en del andra prylar med, det kanske är därför jag inte ser var den finns i världen. Aningn frustrerande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-04 16:51
Ursprungligen av 3OPAH:

"Depatred direct" står det hos mig också om jag kollar på länken som jag har postat ovan. Om jag däremot kollar genom https://store.apple.com/Your/WebObjects/OrderStatusEurope och matar in webbeställningens nummer (som börjar med W) och postnummer i fälten så kommer jag fram till sidan för statusen. Längst ner på den sidan finns det en länk som leder till "rutan som jag har skärmdumpat".

Kommer man då till samma ställe som länken du lade in tidigare, http://www.apecode.com/appletrack/

  • Medlem
  • 2004-05-04 21:58
Ursprungligen av Oloff:

Kommer man då till samma ställe som länken du lade in tidigare, http://www.apecode.com/appletrack/

Nej, det är inte samma sak.

Rätt svårt att tolka:

05 may 04 91 00 delivered to third party Apple, Taiwan
04 may 04 90 75 truck arrived at final destination KN Luxemburg
03 may 04 30 10 departed direct KN Luxemburg
28 apr 04 30 60 departed from product source KN Taipei
28 apr 04 05 00 boxes scanned KN Taipei
28 apr 04 00 05 Data received from supplier Apple, Taiwan

Var är paketet?

Det är överlämnat till TNT i Luxemburg när det står "delivered to third party".

1
Bevaka tråden