Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tilläggsprogram till postfix?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som kör en postfix med administrationsgränssnitt på webben som har nåt tips på program att använda sig av? (Man ska kunna hantera users/autosvar/forward etc) Finns ju några olika lösningar, kanske nån är bättre än de andra?

Tacksam för tips!
/Johan

Ingen som kör open-source mailserver på Mac-hårdvara här? Konstigt

  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-05-02 10:26
Ursprungligen av Johan S:

Ingen som kör open-source mailserver på Mac-hårdvara här? Konstigt

Jodå, kör Postfix under Debian på en gammal Wallstreet. Har inga tips till dig dock. Iofs, har du tittat på vad postfixmodulen till webmin klarar av?

olov

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2004-04-30 14:17

Postfix kör jag, men har heller inte hittat nått bra
webgränssnitt.

Ni som nu kör postfix, vilken pop3d/imapd kör ni med?

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2004-05-04 21:12

På min Gentoo/Linux burk kör jag Courier-IMAP. Har inte haft några problem med den.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-16 22:33
Ursprungligen av Johan S:

Nån som kör en postfix med administrationsgränssnitt på webben som har nåt tips på program att använda sig av? (Man ska kunna hantera users/autosvar/forward etc) Finns ju några olika lösningar, kanske nån är bättre än de andra?

Tacksam för tips!
/Johan

Sätter man igång Postfix med Postfixenabler så får man imapuw (och pop3s) på köpet. Det cola den gör är att man "klarar av" få till smtp med SASL/TLS. Det är bara att börja lägga till vanliga användare. Följer man sedan guiden från amavisd-new
http://www.ijs.si/software/amavisd/Macintosh.tar.gz så får du antivirus (för dina windows kompisar...) spamassassin på servern

/Jonas

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-03-18 00:00

Jag har precis satt upp en kombination byggd på postfix, dovecot och squirrelmail. Samt "Postfix Admin" för att administrera domäner/användare. Det är ett mycket smidigt webgränssnitt där du kan delegera ansvaret för domäner till "underadministratörer". T.ex. när du har en massa domäner på en mailserver, men polaren Arne bara ska få pilla på konton som tillhör hans domän arne.com, då är detta utmärkt.

De enskilda användarna kan även dem gå in via webgränssnittet, för att ändra forward och password. Jag tror det ska finnas nåt för att pilla med vacation också, men det har jag inte kikat på.

1
Bevaka tråden