Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

** 99mac fyller 3 år **

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

För tre år sedan öppnade 99mac dörrarna med målet att samla landets proffsanvändare - vår slogan var "Är du vad man kallar för macguru och tillhör dom 10% mest avancerade användarna i Sverige? Då är du välkommen till 99Mac!". Mycket har hänt sedan dess!

Idag är vi cirka 6.500 registrerade medlemmar och forumen innehåller 300.000 inlägg fördelade på en mängd olika kategorier. Namnet 99mac kommer ju ifrån grundtanken om ett forum med 99% diskussioner om Mac - något som få andra forum lyckas upprätthålla.

Vi har blivit Skandinaviens största Macintoshforum och faktiskt Europas näst största efter franska Macbidouille. Vårt team av medarbetare har gjort det möjligt (klicka för att se listan).
Framtidsmålen har hela tiden förändrats men det är en konstant utmaning att hitta tillräckligt med M & M: Mojo and Money för att driva sajten vidare.

Under dessa tre år har det hänt så mycket att vi ställer frågan till er medlemmar - vilka händelser kommer ni ihåg mest? (Länka gärna till diskussionen)

Så skrev vi den 4:e Maj 2002 och 2003:

99mac fyller 2år!
99mac fyller 1år!

Titta på gamla versioner av 99mac genom WebArchive

Tjoho! Känns faktiskt coolt att vi kommit så pass långt vi gjort med våra tillgängliga resurser! Kul att se att så många av våra gamla medlemmar fortfarande tittar in ofta. Genom webarchive såg jag sajten á la 2001 och dom flesta namnen är faktiskt här än idag!

Tack Björnström & Co! En tårta är ni värda!

Edit: Gör det till flera tårtor.

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-05-04 00:14
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Tack Björnström & Co! En tårta är ni värda!

Edit: Gör det till flera tårtor.

Instämmer! Med mjölk till!

  • Medlem
  • 2004-05-04 00:17

Happy happy birthday dear 99'ers happy birthday to you.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-04 00:42

Jag instämmer i hyllningskören.
Stort grattis och tack för ett riktigt bra Macforum!

yep, helgrymt.

Grattis Grattis på den stora dagen!

Ska nog fira genom att käka lite tårta.

/M

  • Avstängd
  • 2004-05-04 00:51

ha-ha-ha den äran!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-04 01:30
Ursprungligen av iGnu:

ha-ha-ha den äran!

Nej nej dumsnut...

Gratulerar!

Bra jobbat, hela gänget!
Grattis, det är inte många treåringar som är så avancerade...

När det gäller gamla 99mac-minnen så måste jag slå ett slag för den alltid så klarsynta Gambit som tyvärr lämnade oss någon gång under det gågna året. Henne saknar man......
Men ett stort grattis till 99mac och till alla de som jobbar med sidan, och framförallt en stor eloge till alla medlemmar som håller sidan vid liv genom att besöka den varje dag. Om man någonsin har problem med sin kära dator så vet man att hjälpen finns bara några knapptyckningar därifrån.

  • Medlem
  • 2004-05-04 01:19

Skål å grattis!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-04 01:29

GRattis!
Missade invigningen med 19 dagar...

Grattis till oss alla.. Fantastisk sida, min flickvän förstår inte att jag alltid läser den först OCH sist på dagen.. hehe

/Stefan

  • Oregistrerad
  • 2004-05-04 07:43

Stort grattis Martin och alla andra som gör 99mac till ett kanonbra forum.
Önskar
Jonas Levin

Grattis och ännumera grattis...
Har bara använt mig av 99mac i ca 4 månader och sen dess har det nog varit mitt främsta forum för kunskap och humor.
Tack till alla som har gjort detta möjligt.

Tack alla medlemmar för trevliga diskussioner och bara hjälp vid problem. 99mac är en källa till kunskap och glädja.

Hipp, hipp hurra!

Grattis!

Känns som om det är längre än 3år.
jaja...
Grattis!

Ha den äran på bemärkelsedagen!

//fredrik

Jag minns när världen sprang till 99mac och det var tusentals påloggade samtidigt! Det var en rusig känsla - tack Martin et al för de första ljuva åren

  • Oregistrerad
  • 2004-05-04 10:26

Grattis såklart! Jag har inte varit med i svängen så värst länge, men bland de trådar jag minns bäst är Nya desktop-maskiner på WWDC. Det var där den skrynkliga papperslappen med en suddig bild på G5-lådan och de läckta specarna från Applestore 4 dagar innan release dök upp, för att nämna några godbitar.

Kan bara instämma i kören av vilda Grattis!
Har hängt med sen 99expo och har inga som helst planer på att sluta

J.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-04 12:12

99mac har gett mitt liv en mening! Tack för det!!!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-05-04 12:53

Konstigt att 99mac endast har funnits i tre år - det känns som om den (det?) har funnits "jämt"
Grattis

Ursprungligen av Eva:

Konstigt att 99mac endast har funnits i tre år - det känns som om den (det?) har funnits "jämt"
Grattis

Känslan har sin förklaring. Tidigare hette vi Apple Sverige.

Hätila ragulp på fåtskiliaben!

("Hjärtliga gratulationer på födelsedagen!" enligt ugglan i Nalle Puh)

T.om. Powermac Cube är äldre än 99mac. Låter sjukt men det är helt sant. Känns som 99Mac funnits mycket längre än bara tre år...

Bevaka tråden