Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmen i iBook

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Hur pass bra är skärmen i nya iBook 12"? Har nämligen tänkt att surfa ute i trädgården nu i sommar och undrar hur pass bra skärmen är i solljus. Kan man sitta med solen i ryggen (alltså solen rakt på skärmen) och ändå se vad det står och få hyfsat bra färgåtergivning?

  • Medlem
  • 2004-05-02 15:57

Nu har jag inte den nya iBooken, men det där med färgåtergivning kan du nog glömma. Sen beror det ju givetvis på hur stark solen är. Jag var ute i solen igår med min iBook. Solen föll då emot mig, men jag hade en vägg precis bakom mig. Såg i princip ingenting.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-05-02 16:22

Det brukar alltid vara knepigt med bärbara datorer utomhus, jag hadde en bärbar PC innan jag skaffade G5an och man såg inte mycket ute om det var soligt. Skulle nog tro att det blir samma sak med iBook.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-05-02 17:20

Tyvärr, också försökt detta både hemma o på landet, funkar inge vidare.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-02 18:04

Hmm ok, synd.

Hade min ute idag!
Det är totalt värdelöst , man måste in i skuggan för att överhuvud taget kunna se nåt!

Sätt en keps på den.. ser inte så snyggt ut, men om man måste vara ute och airporta så...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-05-03 13:05

om man sitter med ibooken i motljus ser man att det söta lilla äpplet lyser ut skärmne på sidan mot dig, fruktansvärt störigt, märkte detta första dagen jag satt med min ibook vid köksbordet. utomhus händer detta definitivt

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-05-03 16:43

Sitter just nu i skrivande stund ute och det funkar rätt bra. Jag dragit ut markisen och sitter emot solen, lite mörk på skärmen dock.

Men väldigt härligt!

  • Oregistrerad
  • 2004-05-03 18:34

att man ser äpplet genom skärmen när solen ligger på är ju det bästa med ibooken!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-03 19:35

Min forra laptop gick det inte alls att vara utomhus med. iBooken gar det om man verkligen vill och inte har allt for stora krav pa tydlighet. Men jag tycker det gar ganska bra att t.ex. skriva dokument.

Det finns väl egentligen ingen bärbar (både mac och pc) med en skärm som klarar speciellt bra i starkt dagsljus?

1
Bevaka tråden