Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konkurrens ifrån alla håll - del 4

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-04-29 13:33

Frågan är om de inte kan slå igen AppleStore också?

De flesta macar säljs väl på siter typ Blocket.se

Ursprungligen av Macus:

Frågan är om de inte kan slå igen AppleStore också?

De flesta macar säljs väl på siter typ Blocket.se

Öhh... va? Förklara dig...

Ursprungligen av Macus:

Frågan är om de inte kan slå igen AppleStore också?

De flesta macar säljs väl på siter typ Blocket.se

Det är svårt för att inte säga omöjligt att köpa nya macar på blocket om dom inte är stulna då?

Ett problem i tråden är att jämförelsen sker mellan G5 som är en proffsmaskin och PC ditto som är konsument maskin.
Titta på vad en iMac innehåller och vad den håller för pris.

G5 få du jämföra med liknande modeller på PC sidan, sådant som "vanligt" folk inte köper. Sådana maskiner som inte står på onoff etc etc.

Jag jämför inte Mercedes med Hyndai när jag handlar bilar och pratar prestanda jämfört med pris.

Woz.af.Mac

Vadå true FSB 800 Antingen har man en FSB på 800Mhz eller inte...

Vad är det för nys...Har du photoshop i någon version? Kör PSBench och visa mig dina resultat på din G5:a

Vi skall väl jämföra med en pc som har jämbördiga prestanda med din G5:a...Då rör det sig inte om 25-30 tusen...Priset är det enda macen kan konkurrera med inte prestandan...Jag har ännu inte sett ett resultat här på forumet med PSBench som på något sätt är i paritet med en hyffsat snabb pc...Det saknas ju inte direkt G5:or...Iallafall inte i användarprofilerna...;)

Återigen hade macen varit så prisvärd och så fantastiskt bra på alla sätt och vis som många här på forumet vill göra gällande så hade deras marknads andel varit betydligt högre än nuvarande 2-3%

Ursprungligen av xplane:

Woz.af.Mac

Vadå true FSB 800 Antingen har man en FSB på 800Mhz eller inte...

Återigen hade macen varit så prisvärd och så fantastiskt bra på alla sätt och vis som många här på forumet vill göra gällande så hade deras marknads andel varit betydligt högre än nuvarande 2-3%

Sök på quad FSB lilla PC-trollet

En fråga; var har du egentligen här att göra på ett Macforum om du tycker att PC är så bra och överlägsen? det finns gott om PC forum fyllda av ryggdunkande PC-pularel...märkliga människor det finns, är du någon slags självplågare?.

Ursprungligen av Woz.af.Mac:

Sök på quad FSB lilla PC-trollet

En fråga; var har du egentligen här att göra på ett Macforum om du tycker att PC är så bra och överlägsen? det finns gott om PC forum fyllda av ryggdunkande PC-pularel...märkliga människor det finns, är du någon slags självplågare?.

Tycker du det...Om det inte passar så får du väl ta kontakt med en moderator...By the way det finns stavningsprogram...

Ursprungligen av xplane:

Tycker du det...Om det inte passar så får du väl ta kontakt med en moderator...By the way det finns stavningsprogram...

Haha vad lågt...typiskt omoget beteende av lågt bildade människor att leka språkfascist när man inte har något att komma med. Kontakta moderator? tack för tipset.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-29 16:54

Väljer man Toshiban så måste man vara blind, och dum plus att man måste ha någon som kan hjälpa en att bära,,, eller köpa toshibas 17" pirra..

http://www.xmldatabases.org/movabletype/archives/000172.html

Jag ställer mig frågan oxå ibland - det vore skönt att slippa 3/4 av allt pc-snack faktiskt. Det finns ju 100 andra forum att tala om sånt.

Ursprungligen av Björnström:

Jag ställer mig frågan oxå ibland - det vore skönt att slippa 3/4 av allt pc-snack faktiskt. Det finns ju 100 andra forum att tala om sånt.

Tack, jag får väl ta det som att jag var inne på rätt spår när självaste 99mac-guden har liknande tankar

Det är inte alltid PC-folk som börjar tjöta om PC-stuff...

  • Medlem
  • 2004-05-02 07:50

Eftersom artiklarna är uppdelade på tre forum återpostar jag mitt gamla inlägg i den här tråden eftersom den dess innehåll mer rör den här delartikeln:

Jag tror att det skulle vara en katastrof om återförsäljarna försvann och Apple enbart körde med direktförsäljning a'la Dell. Visst, vi som har koll hittar ju fortfarande till Apple Stores hemsida, men vad händer med de som inte har koll och som bara vill ha en dator? De kommer ju aldrig hitta till Mac-plattformen om det inte finns återförsäljare. Dells modell fungerar ju eftersom PC-plattformen är så känd, så det behövs inga skyltfönster.

Ursprungligen av bmb:

Eftersom artiklarna är uppdelade på tre forum återpostar jag mitt gamla inlägg i den här tråden eftersom den dess innehåll mer rör den här delartikeln:

Jag tror att det skulle vara en katastrof om återförsäljarna försvann och Apple enbart körde med direktförsäljning a'la Dell. Visst, vi som har koll hittar ju fortfarande till Apple Stores hemsida, men vad händer med de som inte har koll och som bara vill ha en dator? De kommer ju aldrig hitta till Mac-plattformen om det inte finns återförsäljare. Dells modell fungerar ju eftersom PC-plattformen är så känd, så det behövs inga skyltfönster.

Inte bara det utan man kan ju köpa en Pc på nästan varje gatuhörn nu mera!
Plus var man än vänder sig ser man en Dell reklam och i varje tidning finns Dell reklam minst två gånger och att de har TV reklam och skickar hem små blad om DELL datorer till en, det gör mycket. Man ser ju Dell överallt!

Bevaka tråden