Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brygga internet trådlöst

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-01 23:01

Grannen har ett trådlöst nätverk hos sig, och min powerbook får en signal i delar av vårt hus. Vi har kikat på alternativ för att förstärka signalen, antingen genom att ha en router i vårt hus som tar emot signalen från grannen och skapar ett lokalt nätverk i vårt hus, eller alternativ två att sätta upp en extern antenn på sidan av kåken.

Jag vet inte om deras router måste ha något sorts stöd för detta. De har en 2wire home portal router http://www.2wire.com/home/hp_index.html

Det bästa vore nog en router inne i huset för signalens skull, men jag vet inte hur pass bra de externa antennerna är heller.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-02 06:48

Vet att det finns basstationer för att förstärka signalen från en trådlös router, men jag kan väldigt lite om sånt. Borde finnas information på t.ex. D-Link eller någon annan routertillverkares hemsida.

By the way... vet din granne om det här? Annars är det nog bra att snacka med honom först.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-02 16:08

Hehe, jo då han är en kursare till mig så det är lugnt på den fronten. Jag kikade på dlinks hemsida och det finns en del förstärkare men jag får inte klart för mig om det går att använa dessa med vilken router som helst eller om de bara fungerar med dlinks produkter.

1
Bevaka tråden