Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tystaste Externa Fw-diskarna

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2004-05-01 23:26

Är gött sugen på att köpa en extern FW disk, gärna Lacie eftersom jag hört att dom e bra, å snygga dessutom. Men jag pysslar med ljudläggning och prioriterar även att disken skall vara så ljudlös som möjligt. Är Lacie diskarna hyfsat tysta och isåfall vilken modell ?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-02 12:53
Ursprungligen av Rickard A:

Jag äger en 160GB Lacie och den tycker inte jag är särskilt tyst, ett högt, nästan pipande konstant ljud.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-13 02:56

LaCie FW disk

Ursprungligen av hugg:

Jag äger en 160GB Lacie och den tycker inte jag är särskilt tyst, ett högt, nästan pipande konstant ljud.

Jag har en LaCie Fw 160 GB disk och jag har samma erfarenhet av den. Den piper och låter en del mest hela tiden men det går tydligen att byta ut hårddisken i den till en som låter mindre. Det är Hd i LaCie disken som låter. Dåligt av LaCie tycker jag för det är rätt dyra.

lajo

  • Medlem
  • 2004-05-02 14:09
Ursprungligen av Rickard A:

Jag har en sån. Tys och tyst... den kunde gärna vara lite tystare, men jag stör mig inte på den.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-02 14:03

Har nyligen köpt en LaCie d2 200Gb som är otroligt tyst.

Speemania desktop, fläktlös och en Seagate HD i så blir det tyst.

Tänk efter - vad är det som låter i en extern hårddisk?

Eftersom det bara finns en komponent med rörliga delar í ett fläktlöst chassi hänger allt på hårddisken.

Seagate Barracuda 7200.7 är jäkligt tyst så alla externa hårdddiskar med en sådan disk inuti måste ju vara tyst.

1
Bevaka tråden