Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WHIII! Hur lång tid tar det???

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-29 19:32

I dag skickades min dator from TaiPei (?) 7 dagar innan den sista dagen dom skulle skicka den

Hur lång tid tar det nu innan jag får den?

Hur använder jag tracking numret för att se vart den är?

Whoppi!

  • Oregistrerad
  • 2004-04-29 20:40

Jag fick vänta 8 dagar från att min skickades från taiwan. Ganska segt. Den var nog i tullen i två tre dagar av den totala tiden.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-29 21:52
Ursprungligen av emilerl:

Jag fick vänta 8 dagar från att min skickades från taiwan. Ganska segt. Den var nog i tullen i två tre dagar av den totala tiden.

Ah, ok. Tack! VILL HA DEN NU!!!

Det brukar stanna några dagar i Luxemburg också, det har både jag och andra här erfarit. Men det syns på trackingen.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-30 00:51
Ursprungligen av Adrian B:

Det brukar stanna några dagar i Luxemburg också, det har både jag och andra här erfarit. Men det syns på trackingen.

Ah typiskt

  • Oregistrerad
  • 2004-04-30 10:39
Ursprungligen av Adrian B:

Det brukar stanna några dagar i Luxemburg också, det har både jag och andra här erfarit. Men det syns på trackingen.

Japp, det är tydligen där den kommer in i EU, så därför blir det några dagar i tullen

Ursprungligen av emilerl:

Japp, det är tydligen där den kommer in i EU, så därför blir det några dagar i tullen

Jag har för mig det spekulerades i något med Luxemburgs skatter, avgifter eller liknande, alltså att det var ekonomiskt fördelaktigt att gå genom Luxemburg rent ekonomiskt/skattetekniskt för Apple. Stämmer det?

  • Medlem
  • 2004-05-01 14:18

Vet inte om detta funkar men rent hypotetiskt skulle det kunna vara så att det är bäst att importera varor till det EU-land som har lägst tull- och momsprocentsatser. Därifrån måste det vara fritt att sprida varor vidare inom EU. Kan det vara så?

Löjligt att det inte finns lite bättre centrala avtal som reglerar transport av utrustning från större företag... inte direkt troligt att Apple skulle skeppa knark till Europa (som om det inte fanns tillräckligt med sånt här redan)

  • Oregistrerad
  • 2004-05-01 10:59

Vad får man betala för en schysst burk därifrån inkl frakt/tull/osv?

Ursprungligen av Volantiz:

Vad får man betala för en schysst burk därifrån inkl frakt/tull/osv?

www.apple.se/store

3OPAH du kan ha en poäng där...

all väntan kan göra en galen

  • Medlem
  • 2004-05-01 21:32

varför beställer ni datorer därifrån spar man så pass med pengar?

1
Bevaka tråden