Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CVS problematik

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-29 16:03

Har satt upp en CVS server som jag sedan accessar över nätet via ssh.
Problemet är att trots att alla CVS användare (två idag) är med i CVSusers så ändras alla filer till användarens primära grupp när de checkas tillbaka i repositoryt.

Det medföra att nästa användare inte kan checka ut filerna.

Hur löser man den biten? Har läst CVS manual och google men hittar inget...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-29 23:03
Ursprungligen av swede:

Har satt upp en CVS server som jag sedan accessar över nätet via ssh.
Problemet är att trots att alla CVS användare (två idag) är med i CVSusers så ändras alla filer till användarens primära grupp när de checkas tillbaka i repositoryt.

Det medföra att nästa användare inte kan checka ut filerna.

Hur löser man den biten? Har läst CVS manual och google men hittar inget...

Jag är inte säker, men är det inte så att CVS läser och skriver som en speciell användare som ofta heter något i stil med "cvs" eller "cvsowner"? Se då till att dina användare är med i dennes primära grupp!

Länge sen jag configgade cvs så detta kan också vara helt fel

/Kalle

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-30 10:54

Om man använder sig av pserver så ska CVS använda samma användare mot filsystemet hela tiden och man loggar på mot CVS användardb eller operativets användardb (beroende på konfning).

Men "alla" hävdar att man bara ska använda SSH mot en remote CVS server i och med att pserver skickar allt i klartext..

Vad jag sett så finns ingen användare för CVS processen... Får kolla lite mer när jag kommer hem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-01 00:26

Löst, chmod 2775 på C VSROOT katalogen gjorde susen...
Jag tackar bbs.linux.se för tipset!

1
Bevaka tråden